Atea söker en Supporttekniker med leveransansvar

Atea söker en Supporttekniker med leveransansvar

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som vill bli en del av it-landslaget? Just nu söker jag och min konsultchefskollega Annika nya stjärnor till vårt team i Skåne. Teamet består idag av cirka 70 medarbetare som jobbar tillsammans för att skapa kvalitet, kundnöjdhet och på så sätt bygga Sverige med it.
Laget före jaget är något som vi värderar högt hos oss. Som ledare på Atea är en av mina viktigaste uppgifter att se till att skapa en miljö som främjar våra värderingar. Att alltid hjälpa sina kollegor och att själv kunna få hjälp är något som våra konsulter ser som en självklarhet. Det skapar trygga inskolningar, starka team och en välkomnande miljö. Vi blir fler och jag hoppas att du vill vara en del av vårt lag!
Vi på Atea erbjuder dig en arbetsplats som präglas av lagkamrater som brinner för det vi gör, därför kallar vi oss stolt för landslaget i informationsteknologi.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer vara en supporttekniker men framför allt ha rollen "leveransansvarig". Du kommer vara en del av ett supportteam men du kommer vara språkröret och arbetsledaren för teamet (ej personalansvar). Vi förväntar oss att du engagerat ger personlig service inom it-relaterade frågor till företagsanvändare med fokus på nöjda kunder och effektivitet. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga är en viktig del i arbetet för att hantera och bemöta användarna samt kollegor på ett kvalitativt sätt. Arbete sker via telefon och fjärrstyrning på plats från kundens lokaler. Typen av serviceärende som hanteras varierar över områden som support av företagets applikationer, it-system, datorer och kringutrustning. Då det handlar om säkerhetsklassad leverans som kräver en särskild process kan startdatum vara något flexibelt. Tillgång till egen bil är nödvändigt då kollektivtrafik ej är möjlig.
Vad söker vi hos dig
För att lyckas i rollen behöver du följande kvalifikationer: 
- Arbetslivserfarenhet inom it-support. Gärna minst 3-5 år
- En förmåga att inspirera och arbetsleda andra
- Ett brinnande intresse för IT och service
- God kommunikativ och pedagogisk förmåga
- Grundläggande kunskaper om hur en dator är uppbyggd och fungerar, främst gällande vanligt förekommande applikationer och Microsoft operativsystem såsom Windows10
- Grundläggande kunskaper inom nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP) samt Active Directory (AD)
- Engelska och svenska i både tal och skrift.
- Körkort samt tillgång till egen bil
Meriterande:
- Eftergymnasial utbildning med IT som fokus.
- Kunskaper inom ITIL
- Nära till skratt

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.
Kontakta oss
Är du nyfiken och vill veta mer svarar jag gärna på alla dina frågor! Du når mig bäst via mail: filip.kammerton@atea.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson

Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson

Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Besöksadress

Bataljonsgatan 12
None

Postadress

Box 18
Malmö, 21119

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024