Atea söker lagspelare till servicedesk och on-site support

Atea söker lagspelare till servicedesk och on-site support

Arbetsbeskrivning

Vi är svenska landslaget inom Informationsteknologi 
Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av IT, medarbetare som vill och tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.  

Din roll i laget  
Vill du ta steget in i IT-branschen och börja din utveckling på ett bolag vars mål är att ha branschens bästa chefer och ledare? Hos oss får du möjligheten att utmana dig själv genom nya varierande uppdrag, eller helt enkelt bli en del av en tyngre befintlig leverans. Vi jobbar mot allt från lokala till globala kunder och stöttar dem primärt inom IT-tjänster som Servicedesk, On-Site, drift och övervakning. Med andra ord finns det möjligheter till utveckling hos oss. I denna roll startar du din resa på plats hos en av våra kunder i Malmö/Lund/Helsingborg regionen, tillsammans med andra Atea kollegor, där ditt primära uppdrag är att ge den bästa servicen och användarsupporten på vår kunds dagliga it-utmaningar. Önskad start för uppdraget är v.4 2021.

Personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss för att du ska lyckas bra i rollen som IT-konsult på Atea. Vi vill hitta: Engagerade medarbetare, som är nyfikna, vill lära sig och har ett brinnande intresse för IT. Ansvarsfulla medarbetare, som tar ansvar för sina arbetsuppgifter, avtalade tider, åtaganden, kunden, Atea och framför allt sin egen utveckling. Serviceinriktade medarbetare, som alltid ger kunden den bästa upplevelsen i alla lägen, så väl tekniskt som socialt. Det handlar om att bygga ett lag med kunden och dina kollegor runt om kring dig. 
För att lyckas som IT-konsult på Atea behöver du nedan kvalifikationer. 
Ett brinnande intresse för IT och service. 
Mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga. 
Lösningsorienterad. 
Kunskaper inom klient OS (Win7/Win10) nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP) samt Active Directory (AD). 
Goda kunskaper om hur en dator är uppbyggd och fungerar, främst gällande vanligt förekommande applikationer och Microsofts operativsystem inom både klient och server. 
Engelska och svenska i både tal och skrift. 
B-körkort och tillgång till bil
Meriterande: .  
Arbetslivserfarenhet inom IT-branschen med fokus på metodisk felsökning och felavhjälpning av datorer och kringutrustning.  
Eftergymnasial utbildning med IT som fokus
Kunskaper inom ITIL.

Vad kan vi erbjuda dig?  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling och att vara TP2B (The Place 2 Be), den bästa platsen för medarbetare, kunder och partners. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av IT-infrastruktur och tillhörande tjänster. Vi är svenska landslaget inom Informationsteknologi och vi bygger ett bättre Sverige med IT. Vill du vara med? 

Ansök och bli en av oss 
Skicka in din ansökan redan idag via ansök nu knappen eller på följande länk: http://www.atea.se/karriar/(Hittar du inte din tjänst, så tryck på ”Se alla lediga jobb”). Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.  
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Kontakt 
Frågor rörande tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Anna.Kolvik-kiotseridis@atea.seeller ansvariga Konsultchefer Filip.Kammerton@atea.seeller Annika.Gronberg@atea.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Ingelström
046-163424
Martin Karlsson

Andreas Esteves
046-163418
Joel Svensson
046-163465
Hnerik Jarelv
036-34 82 90
Malin Carlsson

Robert Malmgren
08 -752 14 98
Peter Cadier
031-744 5183
Gabriella Norberg
060-14 94 83
Fredrik Vikström
+46 910 289809

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atea
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 9 april 2021

Besöksadress

Bataljonsgatan 12
None

Postadress

Box 18
Malmö, 21119

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024