Atelier Gyllene Snittet Postorder AB söker tysktalande ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

AtelierGS säljer kvalitetskläder till kvinnor i medel- och övre medelåldern med speciell fokus på god passform. Företaget har 551 000 aktiva kunder och skickar varje år ut ca 5,2 miljoner kataloger.

Under senare delen av 1900-talet har företaget expanderat och finns nu även i Österrike, Schweiz, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Finland, Norge.

Läs gärna mer på www.ateliergs.se

Är du en ekonomiassistent som vill vara en del av vårt team? Vi kan då erbjuda dig ett vikariat fr.o.m. oktober 2014 t.o.m. november 2015.
I denna rekrytering samarbetar Atelier Gyllene Snittet Postorder AB med Manpower.


Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent hos Atelier Gyllene Snittet kommer du att arbeta med både kund- och leverantörsreskontra. När det gäller leverantörsreskontra arbetar du med kontering samt bokning och registrering av betalningen samt avstämning. Arbetsuppgifterna kring kundreskontra innefattar bokning av inbetalningar samt hantering av påminnelser och inkassoärenden samt avstämning. Vidare kommer du även att assisterara vid bokslut, registrera betalningar i banksystemet, hantera betalningspåminnelser till kunder samt sköta inkassoärenden. I rollen ingår likaså administration kring utskick av kataloger samt kontakter med moderbolaget och externa leverantörer. Diverse kontorsadministration såsom inköp av kontorsmaterial och liknande kan också förekomma.

Vem är du?
Som person är du noggrann, orädd och trygg i dig själv. Du är en person som tycker om ordning och reda samt har känsla för siffror och administration. Då många kontakter samt mycket material är på tyska ser vi det som ett absolut krav att du är flytande i detta språk. Du har minst 3-årigt gymnasium med inriktning på ekonomi/administration och gärna något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Kontaktperson
Vid denna rekrytering samarbetar vi med Manpower och du ansöker via länken nedan. Vi ser gärna att du ansöker snarast då urvalet sker löpande. Önskar du mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Wittlock 040-660 63 05 eller emma.wittlock@manpower.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 7 augusti 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


21 november 2024