OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VEM ÄR DU
Nu får du möjligheten att utveckla ditt ledarskap och testa på att vara med i att leda och fördela arbetet på Customer Experience!
Att jobba som återväxt mot driftledare på Customer Experience innebär att du kommer att bli upplärd och få ett gediget intro på avdelningen. Därefter kommer du succesivt att få ansvara över dina egna driftpass och vara stöttning till resterande driftledare.
Vi söker dig som verkligen bryr dig om kunder och kollegor – och som person kommer du med egna initiativ och vågar prova nya vägar! Du har en god självinsikt det är naturligt för dig att leda genom att vara ett gott exempel, både mot kollegorna du jobbar närmast men också mot resterande funktioner på varuhuset.
Du brinner för att skapa ett fantastiskt kundbemötande då ditt arbete går ut på att möta våra kunder vid olika steg i deras köpprocess.
Det är meriterande att du jobbat inom service och detaljhandel sedan tidigare.
En dag I ditt liv med oss
Customer Experience övergripande mål är att skapa en kundupplevelse i världsklass, oavsett om kunden väljer att besöka oss fysiskt i varuhuset eller online. Inom Customer Experience på IKEA Borlänge är vi idag 26 anställda på de olika avdelningarna Kundservice, Kassan, Varuutlämning, Entrén & lekrummet Småland.
På Customer Experience möter du mängder med kunder och du brinner inför uppgiften att göra deras besök till det bästa möjliga. Det är du som möter kunden i entrén, välkomnar dem till varuhuset och svarar på frågor. Det är även du som avrundar kundens besök i kassan. Där jobbar du som kassavärd och är behjälplig med att genomföra kundens köp!
Det innebär även att du arbetar på kundservice och varuutlämningen. Här hanterar vi byten och återköp, kundärenden och lämnar ut ordrar till kunder.Sist men inte minst så har vi Leklandet Småland! Barnens höjdpunkt! Du tar emot barnen, leker och har övergripande ansvar över avdelningen.
Som återväxt mot driftledare så går största delen av dina pass på schema där du bemannar de olika stationerna på avdelningen. Minst två gånger i månaden arbetar du som driftledare, och ansvarar då för den dagliga bemanningen. Dessa dagar har du ett helhetsansvar för avdelningen. Det innebär att säkerställa den dagliga driften, ta snabba beslut, hjälpa till i kundärenden, utvecklas som ledare samt coacha och stötta kollegor i deras utveckling.
Tillsammans som ett team
Det är vi som möter våra kunder – i våra butiker och online. Vi har kunskap om IKEAs produktsortiment, lokala marknader och kundbehov och vi hittar kontinuerligt nya sätt att möta våra kunder för att maximera försäljning och lönsamhet. Tillsammans med tusentals kollegor runt hela världen är vi ett team med stor mångfald som arbetar för den fortsatta globala framgången för IKEA-konceptet – ett koncept som hjälper miljontals kunder skapa en bättre vardag!
FRÅGOR OCH SUPPORT? LÅT OSS KNYTA KONTAKT!
Tjänsten är ett vikariat på 80 % och löper från och med September 2022 fram till Januari 2023.
Varierande arbetstider: Dagtid, kvällar och varannan helg.
Vad händer efter att jag har skickat in min ansökan?
Sista ansökningsdagen är den 14 juli men vi går igenom ansökningarna löpande. Intervjuer planerar att hållas vecka 29-30. Vi återkopplar till dig via mail så snart vi kan, men med hänvisning till semestertider kan det ta längre tid än vanligt att få återkoppling.
Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Martin Ehrling på martin.ehrling@ingka.ikea.com
Vi ser fram emot att lära känna dig bättre, varmt välkommen med din ansökan!