Attendo söker Skandinaviens bästa supporttekniker

Attendo söker Skandinaviens bästa supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Attendo är Nordens ledande omsorgsföretag med verksamhet inom äldreomsorg, omsorg till personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Attendo grundades 1985 och var det första privata företaget i Sverige som utförde tjänster inom äldreomsorg. Inom Attendo arbetar ca 26 000 personer på drygt 700 verksamheter i Sverige, Finland, och Danmark. Koncernen omsätter cirka 11 mdr kronor per år och är noterat på Stockholmbörsen.

Du kommer i huvudsak arbeta med våra verksamheter i Sverige och Danmark. Placering är på huvudkontoret i Danderyd med möjlighet att arbeta hemifrån och du rapporterar till Head of IT Operations.

Om tjänsten

Har du tidigare arbetat inom IT-support och är redo för nästa steg i karriären? Vi söker dig som är serviceinriktad, lösningsorienterad, driven och gillar när det händer mycket. Utvecklingsmöjligheterna inom Attendo är stora och det finns goda möjligheter att avancera vidare till andra roller inom bolaget. Du kommer få vara med och fortsatt utveckla och förbättra vår interna servicedesk med tillhörande tekniska ansvarsområden med möjlighet att fördjupa sig inom sitt område. Vi söker dig som drivs av att hjälpa människor och underlätta vardagen för kollegor och i förlängningen våra kunder.

Din vardag

I rollen som supporttekniker kommer du besvara inkommande samtal och e-post från användare som behöver hjälp med IT-relaterade problem och frågor.

De ärenden som inkommer kan vara väldigt varierande och lägger grunden för en spännande arbetsdag. Exempel på arbetsuppgifter är felsökning, programinstallationer samt administration och konfiguration av exempelvis MDM och telefoni. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel. Då du är en lösningsorienterad och kommunikativ person trivs du i rollen att ge support till andra.

I denna roll kommer du även vara med och vidareutveckla vår servicedesk, där du kommer få möjlighet att vara med och påverka och utveckla rutiner och processer för hur servicedesken ska arbeta framgent. Ett viktigt mål för servicedesk är att säkra hög intern nöjdhet, och att systematiskt minska mängden ärenden, exempelvis genom att utvärdera olika typer av AI-lösningar, självserviceportaler och chattfunktioner.

Vem är du?

Du är en social person med ett starkt intresse för IT som vill utvecklas i supportrollen. Du har helst något års IT-erfarenhet och gillar problemlösning och kontakt med människor, relevant utbildning är meriterande. Du kommer att arbeta i Microsoftbaserad miljö med lösningar så som Active Directory, Exchange, MS Office, Office365 samt MDM och det är därför meriterande om du har erfarenhet av dessa sedan tidigare. Du arbetar självständigt men trivs med att arbeta i team och har god samarbetsförmåga och är pedagogisk. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Kunskaper i danska är meriterande, dock inget krav.

Vi erbjuder

Vi lägger stort fokus på personlig utveckling och erbjuder goda möjligheter att gå utbildningar och seminarium som matchar ens intresseområde och utvecklingsplan. Attendo erbjuder därtill en konkurrenskraftig lön. IT-avdelningen på Attendo är en kompetens-, och beställarorganisation som byggts upp från grunden, vilket ger stora möjligheter till att förändra och förbättra. Återkommande genomför vi roliga aktiviteter för att svetsa samman IT-avdelningen och har en mycket uppskattad och inkluderande kultur som du kommer trivas i.

Övrig information

Start: februari 2023
Omfattning: Heltid
Placering: Danderyd

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan till emil.ericsson@attendo.se

Vid frågor om tjänsten eller Attendo:
Emil Ericsson, Head of IT Operations, 072-083 69 67, emil.ericsson@attendo.se
Oskar Hägglund, Head of IT, oskar.hagglund@attendo.se

Vi undanber oss all extern rekryterings-, och annonseringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Åhs
+46 (0) 31 333 54 85, +46 (766) 471607

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Attendo Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 2 juli 2023

Besöksadress

Krokslättsfabriker 9
None

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10931

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024