OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Du har en spännande roll där du leder och fördelar arbetet inom Logistics & Customer Support. Tillsammans med dina direkt rapporterande ansvarar du för en hög servicegrad till våra kunder. Du jobbar i en internationell miljö där du har mycket kontakt med både interna och externa kunder. Du kommer att ansvara för att:
· Ett välfungerande team på 9 personer
· Transporter, från upphandling till en perfekt leverans
· Rapportering av diverse KPI
· Avtal inom Logistik såsom 3PL
· System- / Processägande med fokus Order och Leveranshantering
I rollen är du en del av Supply Chain, en naturlig del är att ha daglig kontakt med Planeringsavdelning, Lager, Kvalitet och vår Marknad-/Säljorganisation. Logistics & Customer Support är ett viktigt nav i vår verksamhet i Aneby och som erbjuder stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom Supply Chain. Det är viktigt att du är ansvarstagande, flexibel, har stor drivkraft och god social förmåga, du vill fortsätta vårda våra långvariga kundrelationer men räds inte för att förbättra dem genom förändringar. Du är affärsorienterad och resultatinriktad, har erfarenhet av förhandlingar både interna och externa.
Vi ser att du har erfarenhet av att leda personal och gärna erfarenhet från en internationell Supply Chain. Du besitter naturligtvis goda kunskaper i Microsoft Office, erfarenhet från ERP system är meriterande likt övriga typiska stöd inom Supply Chain såsom TA-system.
Språkmässigt behärskar du engelska mycket väl i både tal och skrift, har du kunksaper i tyska, franska eller spanska är även det meriterande men inget krav. Attends är under ständig utveckling och för rätt person finns det stora möjligheter att utvecklas vidare i en internationell miljö.
Om oss
Attends är en ledande tillverkare av absorberande inkontinenshjälpmedel och vi levererar produkter till kunder över hela världen. Under 40 år har Attends tillverkat inkontinensprodukter i småländska Aneby. Där finns även vårt center för utveckling, produktion och distribution. Produkterna är utvecklade med hjälp av den senaste teknologin och de skapar trygghet och frihet i vardagen för personer som är i behov av våra produkter. På så sätt värnar vi om hälsa, värdighet och komfort, vilket vi känner oss stolta över.
Attends har under de senaste åren haft en mycket positiv utveckling och 2021 har vi fått en ny ägare, American Industrial Partners. Viktiga faktorer för den fortsatta utvecklingen av företaget är en tillverkningsanläggning i världsklass, effektiv kundservice och logistiksupport, samt fortsatt utveckling av absorptionsteknolgi för att ständigt kunna erbjuda konsumenter och vårdgivare produkter av högsta kvalitet. Produktionsanläggningar finns i både Europa och Nord-Amerika. Globalt är vi cirka 2000 medabetare varav 300 arbetar i Aneby.
Nästa steg
Är du nyfiken på att veta mer? Kontakta gärna Supply Chain Director Jimmy Essander, 0380-47523. Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Evelina Ek
0380-475 00
Ledger Manager Martin Helgstedt
0380-47579
Production Support Manager Egon Stammler
0380-477 36
RA/QA/HS&E Manager Andreas Adolfsson
0380-47648
Category Manager Mattias Wilner
0380-475 05
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 82
HR Manager Sweden Linda Särbring
0380-476 30
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 00
Redovisningschef Gunnel Hellström
0380-475 20
HR Manager Linda Särbring
0380-476 30