OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som supporttekniker i vår HelpDesk ansvarar du för att ta emot, registrera, åtgärda och följa upp ärenden från våra användare över hela Europa, såväl på plats i Aneby som via telefon/remote. I supportfunktionen hanterar du flera olika system och IT-tjänster samt driver förbättringsarbete och utveckling av vår supportplattform. Du kommer efter hand också att delta i projekt för Attends europeiska verksamhet samt medverka i globala projekt tillsammans med Domtar Corporate IT.
Vi söker dig som har utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet från arbete som supporttekniker. Vi ser att du har goda kunskaper inom Microsofts miljö (klient, server, O365), nätverk (Cisco), virtualisering (VMWare), telecom samt mobiltelefoni. Det är meriterande med erfarenhet av arbete i ITIL-miljö. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift och gärna också kunskaper i tyska.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper då rollen som Supporttekniker kräver att du är serviceorienterad och kundfokuserad och alltid har ambitionen att förse användarna med bästa möjliga supportupplevelse. Vi värdesätter ansvarstagande och god kommunikation högt och Du har en god prioriterings- och problemlösningsförmåga. Det är viktigt att du trivs med att växla mellan att arbeta självständigt och att samarbeta med andra för att nå goda resultat.
Som ett av de ledande varumärkena inom inkontinensområdet gör Attends livet bättre för människor varje dag. Vår verksamhet ligger i framkant då vi de senaste åren har vi drivit den tekniska utvecklingen framåt med investeringar i nya produktionslinjer och helautomatiskt höglager. Attends ingår i Domtar Corporation, ett amerikanskt börsnoterat bolag med verksamhet inom papper, pappersmassa och personlig hygien.
Centrum för utveckling, produktion och distribution av våra produkter finns i Aneby. Våra kärnvärden är flexibilitet, omtanke och nytänkande vilket skapar en arbetsmiljö där vi utvecklas och bryr oss om varandra.
Välkommen med din ansökan på engelska så snart som möjligt men senast den 5:e juni till jobb@domtar.com. Urval sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Evelina Ek
0380-475 00
Ledger Manager Martin Helgstedt
0380-47579
Production Support Manager Egon Stammler
0380-477 36
RA/QA/HS&E Manager Andreas Adolfsson
0380-47648
Category Manager Mattias Wilner
0380-475 05
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 82
HR Manager Sweden Linda Särbring
0380-476 30
HR Specialist Evelina Ek
0380-475 00
Redovisningschef Gunnel Hellström
0380-475 20
HR Manager Linda Särbring
0380-476 30