Arbetsbeskrivning
Karljohan Auktioner är ett modernt auktionshus med bas utanför Lund. Våra regelbundna nätauktioner har köpare både runtom i Sverige och även ute i världen samt säljare över hela Skåne. Verksamheten har varit igång i snart fyra år och vi vill nu ta nästa steg framåt.
I och med detta söker vi därför en auktionsassistent för deltidsanställning (60%, fördelat över tre arbetsdagar) till vår anläggning i Södra Sandby.
Om tjänsten
Tjänsten innebär i mångt och mycket att vara vår man "på golvet" när det kommer till att sköta de funktioner som är viktiga för ett modernt auktionshus att fungera:
Fotografering
Störst fokus ligger på en enklare produktfotografering av de föremål vi tar in för auktion. I och med att vi hanterar hela hem kan detta innebära alltifrån små vaser till större möbler.
Transportförberedelse
Då vi har säljare som köper på distans så är det också en del föremål som behöver paketeras och fraktbokning. Även här kan föremålen vara av skiftande art och det krävs därför ett mått av flexibilitet.
Hjälp vid hämtning
Även om tjänsten främst är tänkt att ta plats vid vår visningslokal så kan ibland arbete också ske ute i bostad, då vi hämtar in föremålen som sedan ska säljas vid våra auktioner.
Allmänt
Då vi är ett mindre företag så hjälps vi också åt att hålla ordning i visningslokalen, varför viss städning, undanröjning och allmän uppsträckning också kommer att ske.
Om dig
Vi tror att du är en ordningsam och noggrann person också kan hantera arbetsmomenten på ett strukturerat sätt. Du bör också vara bekväm med arbete mot viss deadline, då vi har ett visst antal föremål som behöver vara färdiga till auktionspublicering.
Eftersom viss körning kan behövas tänker vi att du har körkort med åtminstone B-behörighet.
Det finns inget egentligt krav på intresse för den typen av föremål som vi hanterar, men det säger sig självt att det inte är någon nackdel om du också har lite insyn i auktionsvärlden.
I och med att vi idag är så tajt sammansvetsade kommer mycket vikt läggas på att vi klickar personligen.
Utveckling
Vi ser deltidstjänsten som ett första steg. Fungerar allting sedan bra och du kommer in som en god medlem i teamet så vill vi ganska snart utveckla detta till en heltidstjänst med adderade arbetsuppgifter som t.ex. kundutlämning och även en ingång inom värdering av föremål.
Om oss
Vi är idag de båda grundarna, (Karl) Oscar Lundberg och Anders (Johan) Forsberg som driver företaget och bemannar det dagligen. Vid större tömningar av hem har vi också extra medhjälpare som tas in.
Även om vi arbetat tillsammans i totalt ca fjorton år så är vi inte främmande för input från andra håll, tvärtom så uppskattar vi om man blir en bidragande del i vårt lilla team.
Ansökan
Skicka in din ansökan via mejl och märk med Auktionsassistent. Vi återkopplar så snart som möjligt, men i och med att vi i dagsläget är begränsad personal så kan detta ibland ske med viss fördröjning.