Aurora Innovation rekryterar Change, Release and Incident Manager

Aurora Innovation rekryterar Change, Release and Incident Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du hjälpa hälso- och sjukvården bli världsledande inom digitalisering? Vill du vara med och utveckla Aurora Innovations change management process? Har du tidigare jobbat i en liknande tjänst? Då kan detta vara tjänsten för dig då Aurora Innovations marknadsledande produkt, Aurora TeleQ, bidrar till en mer tillgänglig vård samtidigt som de dramatiskt förbättrar arbetsmiljön för vårdpersonal.

Aurora Innovation rekryterar nu en Change and Release Manager med erfarenhet att driva change management och ett kundfokuserat tankesätt. I denna roll blir du en viktig del i Aurora Innovations fortsatta utveckling av deras change- och releasearbete.

Aurora Innovation är i en spännande fas med en genomgripande systemtransformering med fokus på containerisering, automatiserade deployments, och cloud. De gör dessutom stora satsningar på att konsolidera sin drift i världsledande datacenter på flera geografiska siter i Europa. Nu söker Aurora Innovation en driven medarbetare som vill fortsätta utveckla deras processer med fokus på kvalitet, KPI:er och kundnytta.

Detta är en direkt rekrytering av Aurora Innovation där vi på Poolia har fått möjlighet att hjälpa till i rekryteringsprocessen. Urvalet sker löpande så ta chansen att bli Aurora Innovations nästa kollega redan idag.

Om tjänsten
I rollen som Change and Release Manager blir du en viktig del av avdelningen Service and IT Delivery som ansvarar för Aurora Innovations IT och drift av test- och produktionssystem. I rollen ingår att utveckla Aurora Innovations change management process för att öka kvalitet samt etablera och följa upp relevanta KPI:er. Du kommer också att vara en viktig del i processutveckling, KPI:er och uppföljning av närliggande processer som Incident Management och Problem Management. Med din samlade erfarenhet identifierar du förbättringar och effektiviseringar samt driver implementering med fokus på kvalitet och best-practice i processer och arbetssätt för att minimera risker och öka effektiviteten.

Du har tät dialog med produktledning, utvecklingsteam och drift för att planera, följa upp och säkerställa progress och kvalitet. Som change and release manager ansvarar du också för kommunikation internt och externt enligt Aurora Innovations åtaganden kring framförhållning av servicefönster till kunder och partners.


Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen som Change and Release Manager har du flerårig erfarenhet av att driva change management i en agil och processorienterad miljö. Du har arbetat i Saas-bolag där du fått förståelse och respekt för kundperspektivet och Saas-bolagets möjligheter och utmaningar. Vi ser även att du har goda kunskaper och praktisk erfarenhet av ITIL, hur SLA ska tolkas och tillämpas samt tidigare erfarenhet av Jira. Sannolikt har du en bakgrund inom systemutveckling, test eller annan roll som gett dig kunskap och förståelse för systemutvecklingens livscykel.

För att trivas i rollen som Change and Release Manager är du van att självständigt driva och planera ditt arbete och du har framgångsrikt drivit förändringsarbete i projekt eller linjeorganisation. Vi tror även att du är en duktig kommunikatör och stimuleras av att ha breda kontaktytor och samverkan mellan avdelningar. Du är noggrann, analytisk och kundfokuserad med förmågan att se kundens perspektiv. Breda kontaktytor och samverkan mellan avdelningar stimulerar och inspirerar dig.

Om verksamheten
Aurora Innovation hjälper företag och organisationer att öka tillgängligheten och underlätta kontakten mellan människor. Vi utvecklar och erbjuder kommunikationslösningen Aurora TeleQ. Lösningen är molnbaserad och marknadsledande. Aurora Innovation har stabil tillväxt och expanderar kraftigt i Europa.

Företaget grundades 1996 i Uppsala. Idag är vi ca 100 anställda som arbetar inom drift, utveckling, sälj, marknad och kundservice. Vi omsätter ca 150 miljoner och har huvudkontor i fräscha lokaler i centrala Uppsala. Övriga kontor finns i Finland, Nederländerna och Spanien. Vi har cirka 3 500 molnbaserade installationer hos våra kunder runt om i Europa och arbetar aktivt med att bredda vår marknad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Gustafsson

Frida Aronson

Anna Holm

Asaad Amaya

Anne Wegar

Asaad Amaya

Frida Aronson

Jannica Chinos

Sandra Westman
sandra.westman@poolia.se
Amanda Hedqvist
amanda.hedqvist@poolia.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Uppsala AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 6 mars 2023

Besöksadress

Svartbäcksgatan 1 B, Uppsala
None

Postadress

Svartbäcksgatan 1 B
Uppsala, 75320

Liknande jobb


27 december 2024