OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aurora Innovation söker en projektledare
Vill du jobba på ett spännande och marknadsledande företag inom telekom? Gillar du att vara spindeln i nätet som håller ihop kontakten internt och externt? Är du en "do-er" som tar ansvar och driver arbetet framåt? Då kan det här vara jobbet för dig! Rollen passar dig som är kommunikativ, serviceinriktad och lösningsorienterad.
Om Aurora Innovation
Aurora Innovation är ett kreativt och växande företag, baserat i Uppsala. Företaget har god lönsamhet och cirka 50 hängivna medarbetare. Aurora Innovation är en arbetsplats med högt i tak, positiv anda och familjär samt prestigelös stämning.
Aurora innovation har i huvudsak två produkter. Den största heter TeleQ och är en webbaserad contact center lösning som riktar sig till företag och organisationer med mycket inkommande telefonitrafik, t.ex. vårdsektorn och kundtjänster. Med ca 2000 nöjda kunder i Sverige är företaget idag landets största leverantör av så kallade callbacksystem. Produkten Spondi är din personliga sekreterare i mobiltelefonen och gör det möjligt att på ett effektivt sätt hantera inkommande telefonitrafik till företaget. Spondi gör det möjligt att ge service till den uppringande även om du för tillfället inte kan att svara.
Arbetsbeskrivning
Som Projektledare kommer du att ingå i Projektgruppen på avdelningen Customer Relations. Du kommer att ansvara för att ta våra kunder från start till slut i olika typer av kundfokuserade projekt som exempelvis kundvård och utbildningsprojekt.
Du kommer i ditt arbete ha löpande kommunikation både externt och internt för att säkerställa en så kvalitativ upplevelse som möjligt för våra kunder. Hos Aurora Innovation arbetar projektledare även operativt med sina projekt, vilket innebär att man själv är en resurs i projektet.
Tjänsten passar dig som vill arbeta i en bred roll med många olika kontaktytor. Rollen erbjuder dig mycket kundkontakt och samarbeten med drivna och engagerade kollegor.
Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som har jobbat praktiskt med liknande arbetsuppgifter tidigare, gärna med erfarenhet från IT- och/eller telekombranschen. Vi är även öppna för nyexaminerade personer inom ekonomi, marknad, teknik, kommunikation eller liknande.
Erfarenhet av projektledning mot kund
Erfarenhet av kundbemötande/försäljning/service sedan tidigare
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Goda kunskaper inom Officepaketet
Har B-körkort eftersom tjänsten innebär resande
Erfarenhet av IT- och telekombranschen är meriterande
Kunskaper i finska, spanska, tyska och nederländska är meriterande
Som person är du social, samarbetsvillig, flexibel och serviceinriktad. Du arbetar strukturerat och ser ordning och reda som en självklarhet. Du har lätt för att knyta kontakter med både kunder och kollegor.
Placeringsort
Uppsala
Tillträde
15 augusti 2016 eller efter överenskommelse.
Arbetstid/varaktighet
Heltid, vikariat från ca. 15 augusti 2016 - 30 juni 2017.
Ansökan
Sista ansökningsdag 29/7- 2016. Vi ser gärna att du ansöker snarast då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut för rätt person.
Kontaktperson
För mer information kontakta Shane Glennon, Customer Relations Manager på telefonnummer +46 72 7458271 eller via e-post shane@ain.se
Ansökan
Vi tar emot ansökan via epost: rekrytering@ain.se
Vi undanber oss erbjudande om rerekryterings- och annonseringshjälp. Vi tar enbart emot ansökan på det sätt som beskrivs i annonsen
Kontaktpersoner på detta företaget
Customer Relations Manager Stina Lantz
Chef Utvecklingsavdelning Kristina Engdahl
0738194462
Utvecklingschef Kristina Engdahl
0738194462
CTO Kristina Engdahl
018-194462
0738194462
Försäljningschef Stefan Leijon
Avdelningschef Shane Glennon
0727458271