Aurora Innovation söker medarbetare till Support

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett spännande och stabilt marknadsledande företag inom telekom? Önskar du arbeta med människor och tycker det verkar roligt att hjälpa till att lösa problem? Då kan det här vara ett jobb för dig! Rollen passar dig som är kommunikativ, serviceinriktad och lösningsorienterad.
Om Aurora Innovation

Aurora Innovation är ett kreativt och snabbt växande, Uppsala baserat företag. Företaget har god lönsamhet och ca 50 hängivna medarbetare.
Aurora innovation har i huvudsak två produktlinjer. Den största produkten heter TeleQ och är en webbaserad contact center lösning som riktar sig till företag och organisationer med mycket inkommande telefonitrafik, t.ex. vårdsektorn och kundtjänster. Med ca 2000 nöjda kunder i Sverige är företaget idag landets största leverantör av så kallade callback system.
Spondi din personliga sekreterare i mobiltelefonen, är en mobil tjänst som gör det möjligt att på ett effektivt sätt hantera mycket inkommande trafik till din mobil. Spondi gör det möjligt att ge god service till den uppringande även om du för tillfället har svårt att svara.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta på avdelningen Support. Dina arbetsuppgifter består huvudsakligen av applikationssupport och användarstöd till våra kunder via telefon och mail. Supporten handlägger ärenden för 1st och 2nd line support, dvs allt från enklare användarfrågor till relativt komplexa ärenden som kräver teknisk utredning. Supporten har kunden i fokus och gör allt för att erbjuda bästa möjliga service. I tjänsten kan eventuellt helg och kvällsjour ingå samt resor.

Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som har jobbat praktiskt med liknande arbetsuppgifter tidigare, gärna med erfarenhet från IT och/eller telekombranschen.
Du ska ha vana att dokumentera och erfarenhet från att arbeta med något ärendehanteringssystem.
Mycket goda språkkunskaper i Svenska och engelska, både tal och skrift, är ett krav.
Kunskaper i Finska, Spanska, Tyska och Holländska är meriterande.
Du bör ha teknisk högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du bör ha B-körkort.
Kunskap om Microsoft Windows och telefoni är meriterande.
Som person är du social, samarbetsvillig, flexibel och serviceinriktad. Du arbetar strukturerat och har god förmåga att förstå och lösa problem. Du har lätt för att samarbeta med både kunder och kollegor.

Aurora Innovation erbjuder:
Du får trevliga och duktiga kollegor och kommer att jobba nära medarbetare från olika avdelningar. Företaget är stabilt och marknadsledande i Sverige. Aurora Innovation utvecklar och säljer egna tjänster och produkter, huvudkontoret ligger i Uppsala. Vi har kunder i Sverige, Finland, Norge, Holland och Spanien. Stämningen är positiv och vi ser ljust på framtiden och expanderar stadigt.
Placeringsort
Uppsala
Tillträde
Omgående eller efter överenskommelse.

Arbetstid/varaktighet
Tillsvidare anställning på heltid med 6 månaders provanställning.

Ansökan
Sista ansökningsdag 31/5- 2016. Vi ser gärna att du ansöker snarast då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Kontaktperson
För mer information är du välkommen att kontakta Göran Peedu, Team Leader Support på telefonnummer +46 18 19 44 08 eller via e-post goran.peedu@ain.se.

Ansökan
Vi tar emot ansökan via epost: rekrytering@ain.se
Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Vi tar enbart emot ansökan på det sätt som beskrivs i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Customer Relations Manager Stina Lantz

Chef Utvecklingsavdelning Kristina Engdahl
0738194462
Utvecklingschef Kristina Engdahl
0738194462
CTO Kristina Engdahl
018-194462 0738194462
Försäljningschef Stefan Leijon

Avdelningschef Shane Glennon
0727458271

Sammanfattning

Besöksadress

VALLONGATAN 1
UPPSALA

Postadress

VALLONGATAN 1
UPPSALA, 75228

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024