OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad Automation Manager till CEVA Logistics i Brunna! I denna roll får du möjligheten att leda och utveckla automatiseringsprocesser, samt leda teamet som ser till att all automatisering inom lagerverksamheten fungerar som den ska. Var med på en unik utvecklingsresa och sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Om du har erfarenhet av att leda team, har en stark analytisk förmåga och en passion för att utveckla automatiserade processer, då kan denna roll vara rätt för dig. Hos CEVA Logistics erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka och förbättra processer samtidigt som du skapar mervärde för kunder och medarbetare.
Som Automation Manager är ditt främsta ansvar att säkerställa att CEVAs automationsprocesser stödjer verksamheten och skapar en trygg och effektiv arbetsmiljö. Du kommer att leda automatiserings- och förbättringsarbeten inom din avdelning och se till att processerna uppdateras. Du ansvarar även för att budgetar planeras och följs upp enligt godkända ramar. Utöver detta har du ansvar över automationsteamet som idag består av 3 team leads och 13 automationstekniker över 3 olika skift. Rollen kräver ett strategiskt tankesätt och förmåga att arbeta proaktivt för att säkerställa effektiva och hållbara lösningar.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ha personalansvar över automationsteamet
* Delta i förhandlingar med fackliga representanter vid behov
* Leda förbättringsarbete inom automationsprocesser och utrustning
* Säkerställa leveranskvalitet inom SLA-ramverket och UPH (Units Per Hour)
* Arbeta med underhållsplanering, dokumentation och rapportering av KPI:er
* Driva förändringsarbete i samarbete med ledningsgruppen och andra avdelningar
* Ansvara för medarbetares hälsa och säkerhet i relation till användning av automatiserad utrustning
VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att leda och driva förbättringsarbete inom automation
- Är analytisk och lösningsorienterad, med förmågan att arbeta både självständigt och i team
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Är flexibel och kan anpassa dig till förändrade arbetskrav och kundens behov
- Har erfarenhet av budget- och personalansvar samt att leda team
Vi ser dig som en erfaren ledare som trivs med att arbeta med olika typer av människor och team. Du uppskattar en dynamisk arbetsmiljö där tempot är högt och varje dag bjuder på nya utmaningar. Din förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade omständigheter och din prestigelösa inställning gör att du effektivt kan hitta lösningar och driva arbetet framåt, oavsett situation.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231