OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund rekryterar vi nu en Automation Specialist som kommer att arbeta nära kundens drift och utvecklingsavdelning.
Du kommer att bli en del av ett team på 21 personer som ansvarar för Microsoft server-plattformen, storage, nätverk, telefoni och serverhallar. Inom ansvarsområdet ligger drift av 4 huvudkontor, 70 branschkontor och anläggningar över hela världen samt drift och utveckling av ett modernt datacenter med cirka 700 servrar fördelat på två egna datahallar. Allt för att ge hög tillgänglighet till verksamhetens många affärskritiska applikationer.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta nära vår kunds utvecklingsavdelning för att kunna leverera de bästa förutsättningarna för Continious Delivery. Det innebär bland annat att provisionera och automatisera test, utvecklings och produktions miljöer. Samtidigt kommer du att arbeta nära driftsavdelningen för att automatisera manuella aktiviteter och deployment av IT tjänster. Arbetet sker i en stor, modern och komplex IT-miljö med mycket spännande ny teknik.
ERFARENHET
Vi önskar att du har 5 års erfarenhet av ovan nämnda områden och det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba tillsammans med drift och systemutvecklingsgrupper.
Du är driven, noggrann, strukturerad och förstår vikten av att arbeta med ständiga förbättringar. Du fungerar både individuellt och i grupp.
KOMPETENS
-Windows Server OS 2012/2008R2
-Microsoft System Center Suite
-Powershell
-Automatisering
-Failover kluster
-Hyper-V
MERITERANDE
-Team Foundation Server 2012/2013
-C# och .Net
-Microsoft IIS
-SQL Server
-Microsoft Active Directory/DNS
-SAN (EMC-VNX)
-SAN Replikering (RecoverPoint Replication)
-Datacenter nätverk (FC/FCoE)
ATRIVO
Atrivo har sedan starten 2003 fokuserat på att leverera erfaren kompetens inom området IT-infrastruktur. Vår ambition är att vara Stockholms vassaste leverantör av supportspecialister, drifttekniker, utvecklare, tekniska projektledare samt olika typer av linjeroller.
Välkommen med din ansökan!