Automationsingenjör till Andritz

Automationsingenjör till Andritz

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Andritz befinner sig i en expansiv och spännande fas och därför söker vi nu en driven, kommunikativ, strukturerad och positiv automationsingenjör. Här får du chansen att jobba med många kunder och intressanta projekt i en internationell miljö. Har du några års erfarenhet av el och automationskonstruktion, är noggrann och tycker om projektarbete? Då är detta tjänsten för dig!

I rollen ansvarar du för el, instrumentation och automation i våra kommersiella projekt. I projekten har du också ansvar för uppfyllelse av såväl de tekniska kraven som budget och tidplan. Du optimerar och underhåller befintliga lösningar samt deltar i utvecklingen av nya mjuk- och hårdvaruapplikationer.

Du arbetar med Andritz PLC-system knutet till produkten och testar och checkar komponenter i den lokala verkstaden. På site deltar du i utcheckning och igångkörning av produkten, där du utbildar kundens personal i användning och drift. Detta kan medföra visst resande.

Uppstår hinder på vägen är det viktigt att du använder god problemlösningsförmåga för att komma framåt.

Du både driver och deltar i olika utvecklingsprojekt samt sköter kommunikation med kunder, andra Andritz-enheter samt leverantörer.

Tjänsten är en direktrekrytering till Andritz och tillträde sker enligt överenskommelse.


Din profil
För att lyckas i rollen har du utbildning inom automation, helst på universitetsnivå men KY/YH-utbildning är också aktuellt. Du bör också ha kunskap om och erfarenhet av industriell kommunikation, HMI och frekvensomformare.

Har du erfarenhet av Siemens PLC och/eller Comos är det meriterande.

Som person är du engagerad, orädd, noggrann, kommunikativ, uthållig och strukturerad. Du ska tycka om att bygga relationer och kommunicera både internt och externt. Att slutföra är mycket viktigt och självklart för dig.

Vidare har du goda kunskaper i både engelska och svenska, såväl tal som skrift.

Tidigare erfarenhet av processindustri är meriterande, men inget krav.

Vi använder oss av löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För rekryteringen ansvarar Inpeople Sverige AB och all kontakt sker genom ansvarig rekryterare Mathilda Petersson Carlberg, 0470-747672.

Välkommen med din ansökan!


Om företaget
ANDRITZ i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 27 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ AB är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm. Läs gärna mer på www.andritz.com.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inpeople Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 15 april 2022

Liknande jobb


16 oktober 2024

16 oktober 2024

15 oktober 2024