Arbetsbeskrivning
Bravida Östergötland växer och satsar stort inom Automation! Nu söker vi Automationstekniker som vill vara med på vår resa och växa tillsammans med oss. Välkommen med din ansökan!
Ditt nya jobb
Som automationstekniker på Bravida arbetar du självständigt i många olika typer av serviceuppdrag. Du är en driven person med stor förståelse för hur saker hänger ihop och fungerar. I jobbet kommer du att installera, konstruera, programmera, driftsätta, utföra avprovning samt service av automationssystem inom fastigheter. I mindre projekt kan det även bli aktuellt med viss projektering, konstruktion och projektledning. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter bestå av:
• Installation av automationsanläggningar
• Driftsätta installationer, ombyggnationer och uppgraderingar
• Revidera kretsschema och utforma drift- och skötselinstruktioner
• Konfigurera PLC/DUC:ar samt utföra funktionsprogrammering
• Planera och utföra serviceåtgärder i kundanläggningar
• Felsöka och avhjälpa fel i kundanläggningar
• Aktivt föreslå förbättringsförslag i kundanläggningar
• Ansvara för och utföra mindre projekt
Du kommer även att vara ansvarig för att utföra serviceuppdrag enligt våra höga krav på kvalitet och säkerhet. Arbetet innebär både teknisk problemlösning och mycket kontakt med kunder. Våra kunder är bland annat byggföretag, fastighetsägare, fastighetsförvaltningsbolag, kommuner och industrin.
Vi söker dig som har
• Tidigare arbetat med installation inom automation.
• Har goda kunskaper inom VVS-system och styr- och regleranläggningar samt erfarenhet av felsökning i styrutrustning
• Har EL-utbildning eller likvärdig teknisk utbildning med inriktning automation
• B-körkort
• Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av att utföra programändringar i PLC, DUC och SCADA-system
Även meriterande om du har kunskap om något av dessa system: Saia, Abelko, Schneider, Siemens, Bastec, Regin, Webport, Beckhoff etc.
Som person är du en serviceinriktad problemlösare som ser möjligheter och är van att arbeta självständigt med dagliga kundkontakter. Din sociala kompetens, förmåga att upprätthålla goda relationer med såväl kollegor som kunder och ditt gedigna intresse för service och teknisk problemlösning tror vi är de viktigaste framgångsfaktorerna för den här tjänsten.
Bravida som arbetsgivare
På Bravida är vi stolta över att leverera känslan när allt bara fungerar. Våra medarbetare har byggt förtroende hos våra kunder sedan 1922 och är hjärtat i vår organisation. Tillsammans levererar vi de mest energieffektiva tekniska lösningarna. Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för en mer hållbar framtid. Vi värdesätter mångfald och strävar efter att skapa en säker och inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna och uppskattade. Din säkerhet kommer först, alltid.
Genom våra interna utbildningar erbjuder vi utvecklingsmöjligheter, och i vår starka gemenskap hjälper vi varandra att lyckas. Som en del av vårt team får du chansen att utvecklas både personligt och professionellt. Vi är stolta över att vara ett av Nordens ledande företag inom vår bransch, vilket ger oss möjlighet att erbjuda förmåner som exempelvis förmånliga pensionsavtal, friskvårdsbidrag och vidareutbildning. Läs mer om hur det är att arbeta på Bravida här.
Hur söker jag jobbet?
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 31 januari 2025. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Läs mer om vår automationssatsning här.
Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess
Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter.
Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 14 000 medarbetare och finns på cirka 190 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.www.Bravida.se