OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Empir Industry AB är specialiserade på att skapa och leverera IT-lösningar som gör industrin konkurrenskraftigare.
Vi erbjuder tjänster och mjukvara för smarta fabriker och lager för bättre spårbarhet, kvalitetssäkring och effektivare produktionsflöden samt drift av kritiska system och komponenter. Empir har varit verksamma med stark förankring i industrin sedan 1999. Vi arbetar både lokalt och globalt med våra kunder och har kontor i Uddevalla, Göteborg, Trollhättan, Skövde, Olofström samt i Charleston, SC, USA.
Empir Industry certifierades 2020, 2021 och 2022 som ett Great Place To Work. Det är en kvalitetsutmärkelse som innebär att vi är en arbetsplats där medarbetarna känner sig trygga, stolta och trivs. 2021 var vi med på listan för topp 15 Sveriges Bästa Arbetsplatser.
Hos oss strävar vi för att alla skall ha förtroende för de människor man jobbar för, vara stolt över arbetet man gör och trivas ihop med människorna man jobbar med.
Som anställd åtnjuter du ett maxat friskvårdsbidrag, regelbundna hälsokontroller, en trygg anställning med kollektivavtal, bra ledarskap i organisationen och en personlig utvecklingsplan.
Vårt team
Empir Industry har samlat några av branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som levererar med passion, tar personligt ansvar och sätter laget före jaget är något som kännetecknar oss. Vi strävar alltid efter att ta oss till nya nivåer genom ständigt förbättringsarbete.
Rollen vi söker
Du kommer i huvudsak jobba hos vår kund i ett längre uppdrag. Arbetet innebär support, förändringsarbete och incidentkoordinering i vår kunds IT-miljö, där du blir del av ett team av supporttekniker. I uppdraget kan det uppstå kortare arbeten på annan ort.
För att trivas och lyckas bör du
- Vara en flexibel, utåtriktad och nyfiken person
- Vara en lagspelare som gillar att jobba i team
- Vara kundfokuserad och trivas utmärkt med nya som befintliga kundrelationer
- Vara självgående och driven och kunna ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter
- Vara driven och brinna för att hitta de rätta lösningarna och hitta förbättringar i leverans, teknik och metodik
- Vilja utvecklas och vara öppen för att ta till dig nya teknologier och sätt att arbeta
Kvalifikationer och erfarenhet
- Ha grundläggande hantverks- och el kunskap vara händig och tycka om att installera och montera enligt instruktion och standarder
- Ha grundläggande IT-kunskap i nätverk och operativsystem samt vana av felsökning i IT-miljö
- Vana att arbeta i administrativa system
- Vana att hantera kundkontakter på olika nivåer inom organisationer
- Behärska svenska och engelska i tal och skrift samt inneha B-körkort
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av bildskärm- och kamerateknik, ljud- och bildöverföring samt kablagekapacitet etc.
- Grundläggande kunskaper i AV-programmering
- Erfarenhet av konfiguration av enheter samt felsökning och funktionskontroll av AV-utrustning
- Erfarenhet att jobba i ärendehanteringssystem, som ServiceNow
- Certifiering och har erfarenhet av arbete inom ITIL-ramverket
En vanlig dag på jobbet innehåller
- Ta emot, planera och utföra underhållsuppdrag på konferensrum samt arbeta med proaktivt underhåll
- Hjälpa till med flyttar, nedmontering och montering av utrustning inför och efter renoveringar i kontorslandskap. All montering sker enligt kundens rådande standarder och praxis gällande montering och installationer
- Bevakning av incidentkön, koordinera och lösa de incidenter och beställningar som kommer in
- Konfigurera enheter inför leverans – Teams Room-datorer, Bokningspaneler, mm.
- Vara delaktig i den dagliga planeringen av uppdrag och arbeta för en effektivare leverans
- Representera kundens IT-organisation i den dagliga kontakten med användare
Uppfyller du inte våra krav till 100%?
Den person vi söker hade inte låtit sig bli stoppad av det!
Vi ser fram emot din ansökan. Ta chansen att vara med på denna spännande resa tillsammans med oss! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.