OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 53 300 studenter och 6 500 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Vid fastighets- och serviceenheten arbetar ca 300 personer som tillsammans erbjuder expertstöd och levererar service och tjänster till hela universitetet. Inom enheten finns Campusservice som är den fastighets- och serviceorganisation som säkerställer att lokal service med samlad kompetens finns på de olika geografiska områdena inom universitetet.
Det finns idag fyra olika Campus. Campus Medicinareberget omfattar den del av Göteborgs universitet som är etablerat på Medicinareberget. Verksamhetsområdet omfattar service till Sahlgrenska akademin och Naturvetenskapliga fakulteten. Personalen hanterar paket och post, säkerhetsrelaterade frågor, AV-teknik, lokalsamordning, transporter av källsorteringsmaterial och planering av interna omflyttningar. Viss service ges till laboratorieverksamheter, även stöd i det systematiska brandskyddsarbetet. Lokalerna består till övervägande del av kontor och undervisningslokaler samt forskningslabb.
Vi söker nu en AV-tekniker, med placering vid Campus Medicinareberget.
Arbetsuppgifter
Som AV-tekniker ingår du tillsammans med övriga AV-tekniker i ett team som står för universitetets AV-stöd. Du kommer arbeta över hela universitetet med en initial hemvist på campus Medicinareberget.
Du kommer att arbeta tillsammans med servicesamordnaren för området och vara kollega med övriga medarbetare inom Campusservice Medicinareberget.
Som AV-tekniker kommer du att ge stöd och rådgivning till verksamheten vid användning av AV-teknik samt vid tekniska problem. Du kommer även att utföra förebyggande arbete samt drift och underhåll av AV- utrustning.
Du arbetar enligt uppsatta mål och rutiner och är delaktig i förbättringsarbete kring AV-områdets tjänster och processer.
Vidare kommer du att:
- Ge användarstöd vid uppstart och användning av teknik i lärosalar, konferensrum och videokonferensanläggningar.
- På uppdrag planera och genomföra inspelningar och direktsändningar av exempelvis föreläsningar.
- Felsöka, ställa diagnos och bedöma insats för eventuell åtgärd i den dagliga driften gällande AV-utrustning.
- Vara second-line support gentemot verksamheten och eskalera vid behov.
- Hänvisa medarbetare och studenter till information, stöd och supportmaterial som finns kring AV-teknik.
- Tillsammans med samordnare kunna planera underhåll och upprätta teknikförsörjningsplan.
- Genomföra proaktivt underhåll enligt teknikförsörjningsplan, t.ex. genom rondering
Kvalifikationer
Du har:
• Lägst gymnasiekompetens, gärna kompletterad med andra för uppdraget relevanta utbildningar
• God datorvana, god teknisk förståelse.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
• Goda kunskaper inom PA-teknik.
• Goda kunskaper inom presentations/projektionsteknik
• Kunskaper inom videokonferenssystem och distansmötesteknik
• Kunskaper inom kamera/videoproduktionsteknik
• Kunskaper inom ljusteknik
Periodvis behöver du kunna hantera en ökad arbetsbelastning och stressade situationer på ett konstruktivt sätt. Du ska ha förmåga att ta egna initiativ och att arbeta självständigt. Du ska vara serviceinriktad, flexibel, och ha en hög grad av social kompetens samt förmåga att kommunicera med kunder och kollegor positivt, professionellt och på ett tydligt sätt. Du tycker om att lösa problem och komma med idéer till förbättringar och genomföra dessa med kollegor samt vara beredd på att växa in i rollen som en viktig kugge i serviceverksamheten och bidra till en positiv utveckling av organisationen. Du är också strukturerad och organiserad med stort kundfokus och har ett övergripande perspektiv.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och gruppens sammansättning av olika kompetenser.
Det är meriterande med:
• Erfarenhet av teknikstöd vid konferens och event
• Erfarenhet från arbete inom serviceorganisation på universitet eller annan motsvarande organisation
Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning med omfattning 100% med placering tills vidare vid Campus Medicinareberget. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter för anställningen
David Ståhl
Servicesamordnare
david.stahl@gu.se
Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 2022-02-15
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.