OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Finansfunktionen inom Service på Siemens Energy i Finspång söker nu en ekonomiadministratör inom additiv tillverkning och logistik. Då additiv tillverkning är en förhållandevis ny tillverkningsmetod kommer du att vara en del av en spännande tillväxtresa!
Låter detta som en spännande roll? Vänta inte med att skicka in din ansökan!
Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.
Dina arbetsuppgifter
Ditt primära ansvarsområde kommer att vara produktions- och materialekonomi. Du kommer att arbeta med analyser, uppföljning och rapportering av kostnader och intäkter samt budget- och prognosarbete för omkostnader och investeringar samt ansvara för KPI:er, framtagning av mål och löpande uppföljning av prognoser och utfall.
I rollen förväntas du vara den huvudsakliga speaking partnern gällande SAP och ekonomifrågor inom nämnda områden samt kunna driva förbättring av ekonomiprocesser genom digitalisering.
I denna roll får du möjlighet till ett självständigt arbete med stor möjlighet att påverka. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen för respektive del av organisationen och du rapportera till Head of Business Controlling för MGT.
Din profil
Vi söker dig som har civilekonomexamen eller annat relevant utbildning, har du tidigare arbetat som controller och har goda kunskaper inom SAP samt produktions och materialekonomi är detta fördelaktigt för att lyckas i rollen.
Som person ser vi att du är analytisk, noggrann, strukturerad och drivande med gos social kompetens, bred helhetssyn och gillar att samarbeta. Du hanterar engelska väl, muntligt och skriftligt.
Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Jennilie Ekström, jennilie.ekstrom@skill.se
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.