Avancerad supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Wise IT AB

Arbetsbeskrivning
I rollen som supporttekniker hos vår kund kommer du att arbeta med varierade uppgifter främst inom området support och problemlösning.

Vår kund är en teknikbyrå med fokus på utveckling och support som sitter i topprenoverade lokaler i centrala Stockholm – tillsammans söker vi nu efter förstärkning på supportsidan.

Tjänsten erbjuder viss flexibilitet och variation, det är viktigt att du är bekväm med att hantera ganska enkla rutinmässiga ärenden men även djupare tekniska problem på ett professionellt sätt.

Detta erbjuder vi dig

Som konsult via Wise IT erbjuds du spännande och varierande uppdrag hos väletablerade företag vilket gör att du på relativt kort tid kan skaffa dig kontakter och erfarenheter från olika företag och branscher. Vi värnar om vår personal och arbetar aktivt med friskvård och erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till utveckling.

Du kommer att vara anställd som konsult hos Wise IT och jobba ute hos vår kund.


Utbildning/Erfarenhet
Vi tror att du har 3-5 års erfarenhet av support och goda kunskaper inom:

- Mac, Windows och Linux miljöer.
- Exchange och Active Directory.
- Hyper-V (även kluster)
- Nätverk/Infrastruktur


Meriterande är det om du även har erfarenhet av lastbalansering, redundans, VLAN, DirectAccess, Devops (ALM), Nginx, Apache, Openstack.

Som person ser vi att du är social och självgående. Du gillar att hjälpa kunder med problemlösning och har tålamod samt en god kommunikativ förmåga.

Den person vi söker har, vid sidan av sin professionalism, även förmågan att jobba i team samt bidra till en trevlig och social miljö genom sin positiva inställning. Det ställer därför stora krav på Dig och din personlighet.

Du är även självgående och passionerad när det gäller teknik och håller dig uppdaterad på nya tekniska produkter.

Låter detta intressant?

Då söker du tjänsten genom att trycka på knappen och bifoga ditt CV!


Har du frågor angående denna tjänst kontakta gärna vår konsultchef Jon Persson på telefon 08 - 555 350 01

Välkommen med din ansökan!

Sökord: supporttekniker senior IT-tekniker avancerad support


Om oss
Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se.

Wise IT - Rätt människor inom IT

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 30 september 2013

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


5 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

5 november 2024

Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024