OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsförmedlingen ska rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivare får den arbetskraft de behöver. Vår goda service skall bidra till en väl fungerande arbetsmarknad genom en effektiv matchning. Vi ska prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt. Arbetsförmedlingen är uppdelad i 69 arbetsmarknadsområden och finns på 350 platser i landet, huvudkontoret är beläget i Stockholm. Totalt arbetar ca 11 000 personer inom myndigheten. Arbetsförmedlingens nuvarande kompetens- och tjänsteutbud kompletteras med likvärdiga tjänster från privata kompletterande aktörer. Syftet är att göra vårt utbud av förmedlingstjänster större och mer mångfacetterat. Exempel på sådana tjänster är: jobbcoachning, arbetsmarknadsutbildning, aktiviteter för nyanlända med mera. Vårt mål är att bidra till en förbättrad service till alla våra olika grupper av arbetssökande. Avdelningen Kompletterande arbetsförmedlingstjänster ansvarar för att anskaffa dessa tjänster och fungera som ett stöd till arbetsförmedlingarna. Vår avdelning består av tre enheter och har cirka 90 medarbetare. Vår verksamhet innefattar beställning, upphandling, verksamhetsstöd, uppföljning/avvikelsehantering, kvalitetssäkring/kvalitetsledning med mera. Arbetsuppgifter Som kvalitetsspecialist kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att arbeta med: ? processkartläggningar ? uppdateringar av innehållet i Kvalitetshandboken som är ett webbaserat system ? att leda workshops i kvalitetsfrågor ? ständiga förbättringar och fånga erfarenheter från verksamheten ? att genomföra kvalitetskontroller ? uppföljning av tjänsteleverantörer Kvalifikationer Du har: - högskoleutbildning samt erfarenhet av arbete med kvalitetsledning och processkartläggning - minst 1 års erfarenhet av arbete med kvalitetskontroller - minst 2 års erfarenhet av implementation av rutiner - erfarenhet av arbete med enkel webbaserad utveckling - mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift - initiativförmåga samt på ett kreativt sätt kunna bidra till att lösa problem i ett helhetsperspektiv Meriterande är: ? erfarenhet av uppföljningsarbete ? erfarenhet av arbete med nyckeltal eller andra mätmetoder Som person har du förmåga och vilja att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är analytisk, ser hur delar hänger ihop, skapar struktur och prioriterar. Du är relationsskapande i yrkesmässiga sammanhang och har god samarbetsförmåga. Det är dessutom viktigt att du är noggrann, kvalitetsmedveten samt att du tar ansvar och har ett stort engagemang. Övrigt Heltid - Tillsvidareanställning. Vid provanställning tillämpas 6 månader. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för befattningen. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 3 oktober 2010. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan och bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740