OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en kvalitetssamordnare som vill arbeta med att kartlägga, utveckla och följa upp processer. Du kommer att arbeta på enheten för planering- och uppföljning på den administrativa avdelningen som kommer att byta namn till verksamhetsstöd den 1 september. Enheten ansvarar för operativ verksamhetsstyrning, löpande uppföljning, årsredovisning samt har ansvar för att driva införandet av ett integrerat ledningssystem. Du kommer att ingå i ett team med ett tiotal medarbetare, där dina idéer och din erfarenhet blir viktiga pusselbitar för det fortsatta utvecklingsarbetet.
Vi söker dig som vill
• vara stöd i framtagande av process- och rutinbeskrivningar samt samordna enheternas arbete så att dessa håller samma nivå.
• arbeta praktiskt med kvalitetsarbetet inom avdelningen.
• fungera som ett stöd vid vissa typer av utredningsarbete inom avdelningen.
• delta i enhetsöverskridande projekt.
Kvalifikationskrav
• Akademisk examen med samhällsvetenskaplig- eller ekonomi inriktning.
• Erfarenhet av kvalitetsarbete.
Det är dessutom meriterande om du har
• erfarenhet av att kartlägga, utveckla och följa upp processer.
• erfarenhet av att arbeta med ledningssystem för områdena kvalitet, arbetsmiljö, miljö och informationssäkerhet. t ex enligt gällande ISO-standarder.
• kunskap om statlig verksamhet/statlig styrning.
Vi söker dig som är noggrann, driven och kan se helheten. Det är viktigt att du kan arbeta målinriktat, är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Andra viktiga egenskaper är god förståelse för kvalitetsarbete och en förmåga att skapa engagemang. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningsinformation
Anställningen är en visstid tom 2013-12-31, heltid med placering i Stockholm på enheten för planering och uppföljning.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.socialstyrelsen.se.
Sista ansökningsdag är 2013-07-28. Ansök genom att trycka på knappen nedan. Ange diarienummer 261-29991/2013. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Fackliga företrädare för SACO, ST och Vårdförbundet når du via vår växel 075-247 30 00.
Kontaktpersoner
Annika Öquist
enhetschef
075- 247 35 95
Sandra Murholt Muhonen
personalspecialist
075-247 36 84
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055