OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Om företaget
Dina arbetsuppgifter
Brinner du för service och att hjälpa andra? Arbetar du strukturerat och effektivt? Strävar du mot att utvecklas personligt som professionellt? Då kan denna tjänst vara något för dig!
Vi på Clockwork söker nu en avdelnings - och projektassistent på heltid till vår kund i Solna, ett globalt bolag.
Tjänsten är en visstidsanställing på heltid och startar 2021-12-01 eller snarast möjligt och pågår till 2022-09-30.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
- Inköp av indirekt material i MyMall/OneSRM
- Fakturahantering SAP/Workflow
- Mötesadministration (ledningsgrupp samt enhetens möten)
- Planera för nyanställda och konsulter samt hantera avslut (info internt, beställa
nödvändig utrustning, behörighet, onboarding)
- Delta i assistentmöte för Siemens Energy AB
- Administrera födelsedagar/jubileum efter lista från HR (50,60 år och jubilarer).
- Beställa SAP-roller via Secure Pro
- Uppdatera enhetens distributionslistor i Outlook
- Behörighetsadministration nätverksfoldrar
- Koordinera ID06-kort och Ahlsell-kort
- Månadsuppföljning tidrapportering
- Allmän övrig administration
- Leverantörs- och kundupplägg i PEGA
- Produktofferter
- Sammanställa diverse kunddokumentation
- Fungera som aktivt stöd åt projektledare och hjälpa honom/henne i sitt arbete med projektadministration, kommunikation och samordning i samband med projekt
Din profil
Till vår kund i Solna söker vi en avdelnings- och projektassistent som har ett par års erfarenhet av liknande arbete och tycker om att arbeta med olika verktyg och system som krävs för att få ett företag att fungera i den digitala världen. Ett krav är att du har erfarenhet av SAP samt Microsoft Office inkl Projekt.
Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Som person är du glad och prestigelös och du är kommunikativ samt serviceinriktad. I denna tjänst kommer du ha mycket kontakt med de som sitter på samma kontor som du men även kollegor på andra platser i Sverige. Vi tror att du har förmågan att bygga och bevara relationer.
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Hur går ansökningsprocessen till?
Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Axel Elveljung via mejl: axel.elveljung@clwork.se eller telefon 0708 – 21 53 12. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.