OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en öppen och glad person som trivs allra bäst i en roll där du får hjälpa och underlätta för andra? Är du servicemedveten, strukturerad och effektiv? Vill du arbeta i en bred roll på en öppen och dynamisk arbetsplats där personlig och professionell utveckling står högt på agendan? Då kan vi ha tjänsten för dig!
Tjänsten är placerad på Siemens kontor i Solna, och är ett konsultuppdrag på heltid under 10 månader med start den 1 december.
Om rollen:
Vi söker dig som är servicemedveten, kommunikativ och prestigelös. I tjänsten kommer du att vara i mycket kontakt med andra människor, både med de som sitter på samma kontor som dig men också kollegor som är någon annanstans i Sverige.
Arbetsuppgifter:
• Inköp av indirekt material i MyMall/OneSRM
• Fakturahantering SAP/Workflow
• Mötesadministration (ledningsgrupp samt enhetens möten)
• Planera för nyanställda och konsulter samt hantera avslut (info internt, beställa nödvändig utrustning, behörighet, onboarding)
• Delta i assistentmöte för Siemens Energy AB
• Administrera födelsedagar/jubileum efter lista från HR (50,60 år och jubilarer).
• Beställa SAP-roller via Secure Pro
• Uppdatera enhetens distributionslistor i Outlook
• Behörighetsadministration nätverksfoldrar
• Koordinera ID06-kort och Ahlsell-kort
• Månadsuppföljning tidrapportering
• Allmän övrig administration
• Leverantörs- och kundupplägg i PEGA
• Produktofferter
• Sammanställa diverse kunddokumentation
• Fungera som aktivt stöd åt projektledare och hjälpa honom/henne i sitt arbete med projektadministration, kommunikation och samordning i samband med projekt
Vem är du?
Du har ett par års erfarenhet av liknande arbete och tycker om att arbeta i olika verktyg och system som krävs för att få ett företag att fungera i den digitala världen.
• Det är ett krav att du har erfarenhet av SAP samt Microsoft Office inkl Projekt.
• Som person är du självgående, initiativrik och du agerar proaktivt i arbetet.
• Du är en öppen och glad person som tycker om att hjälpa andra och ha mycket omkring dig.
• Du har en förmåga att lätt för att bygga relationer, är social och servicemedveten.
• Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
Låter det intressant?
Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdatum, så vid intresse ber vi dig att ansöka snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37