OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Här jobbar vi med hållbar samhällsutveckling och framtidsperspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 300 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.
Geodataavdelningen, med cirka 50 medarbetare, ansvarar för framställning av grundläggande geografisk information, geodetiska mätuppdrag, GIS och för stadsbyggnadskontorets övriga IT-verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Geodataavdelningen söker en avdelningsadministratör för olika administrativa uppgifter. I rollen som administratör kommer du att jobba nära handläggare och vara särskilt stöd till avdelningschef och tre enhetschefer. Du kommer att arbeta med bl.a. projekt-, mötes-, rese-, upphandlings- och konferensadministration. Utöver detta ansvarar du också för avdelningens lönerapportering, fakturahantering och inköp. Kundkontakter ingår som en del i arbetet. Andra viktiga uppdrag är att samordna och utveckla avdelningens interna rutiner och ta fram statistik för ekonomisk uppföljning. Som administratör deltar du också i det kontinuerliga förbättringsarbetet kopplat till administrativa IT-system och rutiner.
KVALIFIKATIONER
Du ska vara en engagerad och servicemedveten administratör som gillar att arbeta tillsammans med andra men också tar eget ansvar och arbetar självständigt. Du har kunden i fokus och har lätt för att utrycka dig i tal och skrift. Du har ett proaktivt och resultatinriktat arbetssätt och förmåga att snabbt skapa överblick och prioritera mellan dina arbetsuppgifter.
Vi ser helst att du har högskoleutbildning - gärna inom offentlig förvaltning eller liknande. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du erfarenhet av Winst, Aditro Personec och Antura/Primavera är det meriterande. Då vi arbetar i flera olika IT-system behöver du ha mycket god allmän it-kompetens och lätt för att ta till dig nya dataprogram.
Här vill vi ha ett positivt arbetsklimat där vi jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra. Därför söker vi dig som är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kunden. Som medarbetare är du med och bidrar till avdelningens utvecklingsarbete. Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bygglovchef Pia Hermansson
031-368 18 16
Bygglovchef (OBS sem v 26-29 samt 32) Maria Ågren
031-368 19 38
tf avdelningschef, planavdelningen Birgitta Lööf
031-368 16 81
HR-chef Christina Malmberg
031-368 15 06
Stadsarkitekt Björn Siejsö
070-950 11 98
Avdelningschef, Strategiska avdelningen Katja Ketola
076-116 39 12
Enhetschef Lantmäteriavdelningen Patrik Renfors
031-368 15 58
Enhetschef Lantmäterienhet 1 Johan Benjaminsson
031-368 18 10
avdelningschef Lars Fredén
031-3681520 (nås via mail)
IT-chef Martin Berndtsson
031-368 16 18, kontaktperson 25 - 29 juli.