Avdelningsadministratör

Avdelningsadministratör

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen har det samlade ansvaret för exploatering och för större och komplexa investeringsprojekt i Göteborgs Stad. Förvaltningen har en central roll i stadens tillväxt, utveckling och som markägare skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv. På förvaltningen arbetar cirka 350 personer.

Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.

Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en fena på personalsystemet Personec och uppskattar att hjälpa och stödja dina kollegor? Då tror vi att tjänsten som avdelningsadministratör är något för dig!

Som avdelningsadministratör förväntas du vara systemstöd till avdelningarna Projekt Norr och Projekt Söder i Personec och supporta chefer såväl som medarbetare. Du kommer som en del av att vara ett systemstöd i Personec även att introducera nya medarbetare på avdelningarna i systemet.

Utöver det personaladministrativa ansvarsområdet kommer du att arbeta med nämndadministration för avdelningarna. Du kommer även att vara behjälplig med att planera och beställa resor, hotell, studiebesök och konferenser. Vi ser också att du ska vara ett givet stöd i förberedelser inför möten, till exempel genom fikabeställningar och rumsbokningar.

Ytterligare arbetsuppgifter:
• Bevakning av avdelningarnas funktionsbrevlåda
• Administrera ID06 och liknande behörigheter
• Stöd i avdelningarnas projektverksamhet
• Bistå med anteckningar på möten i olika forum
• Utveckla administrativa rutiner

Vi förväntar oss att du i mån av tid och behov även stöttar andra avdelningar inom förvaltningen, främst avdelningen Stora Projekt.

KVALIFIKATIONER
För den här tjänsten ser vi att du måste ha en genomförd utbildning på minst gymnasienivå. Vi ser det som ett krav att du är en god kommunikatör både i tal- och skrift på svenska samt att du har tidigare erfarenhet av någon administrativ tjänst.

Vidare ser vi det som ett krav att du kan Personec samt att du kan, och tycker om att stötta eller hjälpa, andra i systemet på ett serviceinriktat sätt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i systemet Proceedo.

Som person ser vi att du är samarbetsinriktad, strukturerad med ett engagemang och driv för dina ansvarsområden. Du har också förmågan att förstå det gemensamma uppdraget, agera utifrån det och bidra till helheten. Eftersom en stor del av tjänsten handlar om att vara ett stöd i personalrelaterade frågor ser vi det som en nödvändighet att du har integritet och kan bemöta människor på ett positivt sätt.

Vi kommer att arbeta med urval löpande under ansökningstiden så tveka inte med att skicka in din ansökan. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 24 och 25.

ÖVRIGT
Vi vill att Exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

31 oktober 2024

24 september 2024