OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen ansvarar för att driva och samordna den fysiska stadsplaneringen i Göteborgs Stad. Den ansvarar även för stadens reglering av bebyggelse, mark och vatten. Vi skapar förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet och en inbjudande offentlig miljö. På förvaltningen arbetar cirka 450 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
I Göteborgs Stad arbetar vi utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en ny avdelningsadministratör till förvaltningen. I rollen som avdelningsadministratör stödjer du avdelningen Strategi och taktik som består av ca 70 medarbetarbetare i generella administrativa uppgifter. Du är även en av nyckelpersonerna i avdelningens ledningsgrupp.
Tjänsten innebär huvudsakligen självständigt arbete med administrativa uppgifter så som löneadministration, och hantering av avdelningens fakturor, beställningar och inköp samt hantering av system för att registrera tid (Antura). Det innebär även att uppgifter kopplat till ledningsgruppen hanteras och genomförs. Du kommer att vara ett stöd till avdelningens medarbetare och framför allt ha ett nära arbete med avdelningens chefer.
Andra arbetsuppgifter som förekommer för rollen är bokningar av tjänsteresor och andra arrangemang. Tjänsten är placerad direkt under avdelningschefen.
I tjänsten kan det också vara aktuellt att ingå i en del uppdrag/projekt som avdelningen genomför, då i rollen som projektadministratör och stöd till projektledare.
Tillsammans med andra avdelningsadministratörer inom förvaltningen utvecklar du de administrativa rutinerna och för en effektiv verksamhet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning samt erfarenhet av att arbeta i en liknande roll inom politiskt styrd/offentlig verksamhet med fokus på personaladministration och inköp.
Som person är du välorganiserad och handlingskraftig med förmåga att strukturera och prioritera arbetsuppgifter samt hålla tidplaner. Du kommunicerar tydligt skriftligt och är tillgänglig för medarbetarna, alltid redo att erbjuda bästa möjliga stöd till avdelningen och förvaltningen genom att komma med konstruktiva lösningsförslag.
Ditt kundfokus är starkt och du är skicklig på att skapa och upprätthålla goda relationer både internt och externt. Du trivs med att arbeta i team och din snabba inlärningsförmåga gör att du snabbt kan ta till dig nya arbetsuppgifter och IT-system.
Eftersom vi använder flera olika IT-system är det viktigt att du har en bred IT-kompetens och att du är bekant med Office-paketet inklusive SharePoint och Teams. Erfarenhet av personaladministrativa system som Personec och projekthanteringsverktyg som Antura är meriterande.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.