OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningsrätten i Göteborg är en Sveriges tolv förvaltningsrätter, och en av fyra migrationsdomstolar, och består av cirka 300 medarbetare. Vår främsta uppgift är att lösa tvister mellan enskilda och myndigheter. Domstolen har sex dömande avdelningar där var och en av dessa har en huvudinriktning mot något av de stora rättsområdena – migrationsrätt, skatterätt eller socialförsäkringsrätt. På varje dömande avdelning finns ett målkansli. Domstolen har också en administrativ avdelning som består av det administrativa kansliet samt enheten för registratur och arkiv.
Nu söker vi dig som vill arbeta i en av vårt samhälles viktigaste verksamheter till-sammans med kunniga och drivna medarbetare. Trivs du i en föränderlig miljö med en värdegrund som står för rättssäkerhet, kompetens och hänsyn? Vill du bidra till förvaltningsrättens fortgående kvalitets- och utvecklingsarbete av verksamheten?
Vi söker en administratör för tidsbegränsad anställning på ett år.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer ha din placering på domstolens administrativa kansli, vilket är den enhet som ger service och stöd till den dömande verksamheten. Det administrativa kansliet består bland annat av funktioner som ekonomiadministration, personaladministration, nämndemannahantering och HR.
Din roll kommer vara att stötta det administrativa kansliets personal i olika typer av frågor och du kommer därför att jobba brett med administration. Arbetsuppgifterna kan bland annat bestå av att boka resor och intervjuer, uppdatera system eller hantera nämndemannafrågor.
KVALIFIKATIONER
Du har något års erfarenhet av administration och är van vid att arbeta med flera parallella uppgifter. Du har mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift och du är en mycket van användare av Office-paketet och av olika administrativa system. Tidigare erfarenhet av att ha jobbat med administration inom Sveriges Domstolar är meriterande.
I rollen som avdelningsadministratör är det viktigt att du tycker om att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du har hög känsla för service, samarbete och problemlösning samt att du är ansvarsfull och självgående i ditt arbete. Vi ställer höga krav på anpassningsförmåga och stresstålighet då arbetet ibland innebär hastigt uppkomna situationer. Du månar om att upprätthålla god kommunikation, struktur och noggrannhet i allt du gör. Du trivs med att växla mellan självständigt arbete och i grupp.
Dina personliga egenskaper är avgörande i den här rekryteringen.
Det kommer ingå ett digitalt färdighet- och personlighetstest i ansökningsförfarandet.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef och arkivarie Maria Kahn
031-732 70 67
Föredragande jurist Isa Blom (JUSEK)
031-732 73 12
Domstolshandläggare Åsa Ström (ST)
031-732 70 89
Administrativ direktör Liselotte Tagaeus
031-732 71 27
Föredragande jurist Åsa Einer (Jusek)
031-732 71 84
HR-specialist Cecilia Senderot
031-732 73 28
Handläggarchef Carola Hansson
031-732 72 25
Handläggarchef Maria Ekblad
031-732 70 98
Rekryteringskonsult Mikaela Jahreskog
Rekryteringsassistent Sarah Börjesson