OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst ett års erfarenhet som administratör och har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt? Är du noggrann, flexibel och har en god kommunikativ förmåga? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en ansvarsfull och driven avdelningsadministratör till en av våra kunder, en myndighet. I rollen kommer du att vara med och stötta teamet som består av fyra andra administratörer. Tjänsten är placerad på myndighetens lokaler i Solna och arbetstiderna är 8-16:30.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som avdelningsadministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara ett administrativt stöd till enheten samt enhets- och sektionscheferna. Däri ingår exempelvis kopiering, sortering och posthantering. I arbetet ingår även administrativa uppgifter kring hanteringen av ärenden, såsom registrering i myndighetens diarium samt expediering av beslut och andra handlingar. Kontakt med allmänheten är även en vanligt förekommande del i arbetsuppgifterna. Andra vanligt förekommande uppgifter är fakturahantering och enklare inköp, kalenderhantering, lokalbokning, resebokning och anteckningsstöd vid möten.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en god organisatorisk förmåga och kam hantera flera uppgifter samtidigt. Noggrannhet och ett öga för detaljer är viktigt, liksom förmågan att hålla deadlines och arbeta strukturerat. Kommunikation är en central del av rollen, både skriftligt och muntligt, vilket innebär att god samarbetsförmåga och serviceinriktning är avgörande. Du är även flexibel och kan anpassa dig till förändringar samt besitter teknisk kompetens för att kunna hantera administrativa system och verktyg.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasieexamen eller likvärdig utbildning
Minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 4 månader. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Jennifer Berglund som kan nås på mejl jennifer.berglund@perido.se De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34853 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.