Avdelningsadministratör till myndighet

Avdelningsadministratör till myndighet

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Avdelningsadministratör till ett långt uppdrag hos vår kund inom offentlig sektor i Stockholm.
Vår kund inom samhällsviktig myndighet behöver ha avlastning till deras chefer. Cheferna behöver administrativt stöd som kan vara deras högra hand och underlätta deras vardag. Här finns många möjligheter att få en ett varierat och utvecklande uppdrag om du är driven, social och noggrann.
Din roll är att vara administratör åt ett antal enhetschefer. Rollen kommer att delas mellan flera olika enheter och avdelningar.Avdelningsadministratören behöver självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med avdelning- och enhetschefer arbeta för att avlasta cheferna i sitt dagliga arbete genom att planera och utföra administrativa uppgifter.
Kortfattade arbetsuppgifter:
- Dokumentation, uppföljning och rapportering
- Fakturahantering
- Mötes- och konferensbokningar
- Protokollskrivning
- Planering av möten och workshops
- Samordning mellan enheter och avdelningar

Vi söker dig med följande tidigare utbildning/erfarenhet:
- Minst 3 års erfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter som chefsassistent eller likvärdigt
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word , Powerpoint och Outlook
- Dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet
- Svenska och engelska i tal och skrift
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, HR eller administration


Meriterande erfarenhet:
- Erfarenhet av att arbeta med administration i offentlig verksamhet, t.ex. statlig eller kommunal
- Erfarenhet av att arbeta med administrativt stöd åt chefer
- Erfarenhet av att arbeta i UBW/Agresso är meriterande

Start efter godkänd säkerhetskontroll, heltid, tillsvidare.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 22 juni 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024