Avdelningsadministratör till spännande organisation!

Avdelningsadministratör till spännande organisation!

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Avdelningen Beslutsstöd ansvarar för att formulera och driva behovet av utveckling och förvaltning av IT- och beslutsstöd inom det strategiska och operativa systemansvaret.

Avdelningen ansvarar också för att bedriva strukturerad insamling, förvaltning och utveckling av data och modeller som används i verksamheten.

Energiomställningen ställer krav på digitalisering av stora delar av den verksamhet som avdelningen stödjer, vilket innebär att avdelningen växer kraftigt såväl verksamhets- som personalmässigt. Konsulten kommer därför att agera stöd till avdelningens chefer och andra ledarroller i administrativa samt koordinerande uppgifter.

Arbetsuppgifter
Uppdraget innefattar att löpande stödja chefer och andra ledande roller i administrativa och koordinerande uppgifter. Konsulten bygger upp en god kunskap i administrativa processer hos kunden och kan både guida andra i vad som behöver göras och bidra praktiskt utifrån behov. Utifrån behov kan även uppgifter inom projekt eller IT-förvaltning av administrativ karaktär tillkomma.

Rollen innefattar att stötta avdelningschefen i planering och möteskoordinering, delta på möten, koordinera dagordning, agenda, mötesbokningar och dokumentation. Vidare innebär rollen att stötta avdelningen med administrativa uppgifter, såsom planering och genomförande av möten och konferenser, inklusive avdelningsmöten. Konsulten kommer också att stötta avdelningen med kommunikationsinsatser genom att agera intranätsredaktör samt skribent för löpande internkommunikation kopplat till avdelningens verksamhet. Vid behov ska konsulten stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen, samt i rekrytering och introduktion av nya medarbetare. Andra uppgifter inkluderar att förvalta organisationsscheman och personallistor, sammanställa underlag inför presentationer eller möten samt agera sammanhållande och koordinerande för löpande verksamhetsrapportering.

Kvalifikationer
- Utbildning inom relevant område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet;
- Minst 2 års arbetserfarenhet inom liknande roll;
- God samarbetsförmåga;
- Goda kunskaper i administrativa arbetsuppgifter och processer;
- God organisationsförmåga;
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Villkor
Tjänsten innebär att du blir anställd av oss på Q och hyrs ut som konsult till vår spännande kund. Du arbetar på plats hos vår kund i Stockholmsområdet och viss möjlighet till hybrid lösning kan finnas efter överenskommelse. Vi arbetar med löpande rekrytering och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt!



Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Q i Stockholm AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 maj 2024
  • Ansök senast: 3 juni 2024

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024