Avdelningsadministratör till svensk myndighet

Avdelningsadministratör till svensk myndighet

Arbetsbeskrivning

Har du flera års erfarenhet av att arbeta självständigt administrativt? Vill du fortsätta utveckla dina erfarenheter på en statlig myndighet? Här är din chans! Vi söker just nu administratörer på heltid som kan stötta cheferna i teamet. Skicka in din ansökan redan nu då vi arbetar löpande med alla våra rekryteringsprocesser.

OM TJÄNSTEN

Myndigheten expanderar sin verksamhet, man rekryterar personal och bygger fler stationer och ledningar än någonsin förut. Nu behöver myndigheten avlastning till cheferna så att de klarar av denna utmaning. Därför vill behövs ett administrativt stöd till dem, som kan vara deras högra hand och underlätta deras vardag. Här finns många möjligheter att få en ett varierat och utvecklande uppdrag om du är driven, social och noggrann.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Delta vid möten, koordinera dagordning, agenda, mötesbokningar och dokumentation
* Stötta avdelningens chefer med administrativa uppgifter
* Vara sammanhållande för avdelningens månadsbrev och konferenser
* Vid behov, hjälpa till med schemaläggning av kontrollrumspersonal
* Stötta i förvaltning av driftinstruktioner och registrering
* Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen
* Vara stöd i rekrytering och introduktion av nya medarbetare


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Har minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter, liknande de som anges i nämnda arbetsbeskrivning.
- Har minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook.
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med chefer och ledningsgrupper, minst 3 års erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd åt chefer.
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med administration och koordinering i offentlig verksamhet , t.ex. statlig eller kommunal alt. motsvarande större organisation. Minst 1 referensuppdrag ska anges i CV.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administratör till Drift och förvaltning

Administratör till Drift och förvaltning

25 september 2024

4 oktober 2024

Personaladministratör

Personaladministratör

4 oktober 2024