Avdelningsadministratör Till Svenska kraftnät

Arbetsbeskrivning

Vi söker Avdelningsadministratör Till Svenska kraftnät.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.

Tjänsten är på heltid.

Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Uppdraget



Uppdraget omfattar att vara administratör/-assistent åt ett antal enhetschefer. Rollen kommer att delas mellan flera olika enheter och avdelningar.

Avdelningsadministratören behöver självständigt och med stort eget ansvar tillsammans med avdelning- och enhetschefer arbeta för att avlasta cheferna i sitt dagliga arbete genom att planera och utföra administrativa uppgifter.

Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att avlasta enhetschefer i administrativa göromål, såsom:

- Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet

- Fakturahantering

- Mötes- och konferensbokningar samt resebokningar

- Protokollskrivning

- Planering av möten och workshops

- Intern omvärldsbevakning över divisionsgränser

- On/Off/Changeboardning

- Beställningar av olika slag

- Samordning mellan enheter och avdelningar

Utöver detta kan administratören i samråd med chef få större uppgifter att driva självständigt. Här finns en utvecklingsmöjlighet i rollen.



Krav (OBS, obligatoriska)

Eftergymnasial utbildning inom till exempel ekonomi, HR eller administration.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter såsom:

- Dokumentation, uppföljning och rapportering av enheternas verksamhet

- Fakturahantering

- Mötes- och konferensbokningar samt resebokningar

- Protokollskrivning

- Planering av möten och workshops

- Intern omvärldsbevakning över divisionsgränser

- Hantera nya/ ändra /avsluta medarbetare

- Beställningar av olika slag (exempelvis: catering, kontorsmaterial, IT, etc.)

- Samordning mellan avdelningar

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att dokumentera styrgruppsmöten eller liknande beslutande verksamhet. Redogör för referensuppdrag som styrker att kravet uppfylls.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete som administrativt stöd åt chefer.



Meriterande

Minst 3 års arbetslivserfarenhet av administration i offentlig verksamhet, t.ex. statlig eller kommunal, minst 1 referensuppdrag ska anges

Minst 1 års arbetslivserfarenhet av ekonomisystemet UBW/Agresso.

Om oss

Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.

Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.

Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.

För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.

Läs gärna mer om oss på centio.se.

Vänligen skicka ditt CV på svenska.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2023
  • Ansök senast: 17 november 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024