OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Vårt kundföretag söker en erfaren avdelningsadministratör som ska stötta avdelningens chefer i planering och möteskoordinering.
Vårt kundföretag är en myndighet med placering i Sundbyberg.
Om rollen
I rollen som avdelningsadministratör kommer du att arbeta direkt mot personer i staben och driftens ledningsgrupp.
Säkerhetsprövning krävs med anledning av att du kommer att hantera hemliga uppgifter.
Arbetsuppgifter
• Delta vid möten, koordiner dagordning, agenda, mötesbokningar och dokumentation
• Stötta avdelningens chefer med administrativa uppgifter
• Vara sammanhållande för avdelningens månadsbrev och konferenser
• Stötta Intranätsredaktör drift
• Vid behöv, hjälpa till med schemaläggning av kontrollrumspersonal
• Stötta i förvaltning av driftinstruktioner av konsulter inom avdelningen
• Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen
• Vara stöd i rekrytering och introduktion av nya medarbetare
Vem tror vi att du är?
För att lyckas och göra succé i rollen, tror vi att du har följande bakgrund:
• Eftergymnasial utbildning inom t ex ekonomi, HR eller administration, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat med administrativa arbetsuppgifter
• Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med MS Office program som Excel, Word, Powerpoint och Outlook
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Meriterande är om du arbetat med chefer och ledningsgrupper eller om du har erfarenhet av offentlig verksamhet, statlig eller kommunal.
Som person vill vi att du är driven, självständig och engagerad. Du samarbetar bra och är kommunikativ. Vidare är du utåtriktad, tydlig och har bra initiativförmåga. Vi uppskattar också ödmjukhet och att du kan vara en förebild för andra. Du har förmågan att leda en mindre grupp.
Arbetstid/Varaktighet
Tjänsten är ett längre konsultuppdrag på heltid via oss på The Place med start så snart som möjligt. Första uppdragsperioden sträcker sig till maj 2024 men det finns goda förutsättningar till förlängning. . Du utgår från kontoret i Sundbyberg, med viss möjlighet till distansarbete. Du arbetar vardagar mellan 8-17 med möjlighet till flexibilitet.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Sökord: avdelningsadministratör, Sundbyberg, myndighet, energibranschen