OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget innefattar att löpande stödja chefer och andra ledande roller i administrativa och koordinerande uppgifter. Konsulten bygger upp en god kunskap i administrativa processer på Svenska kraftnät, och kan både guida andra i vad som behöver göras och bidra praktiskt utifrån behov. Utifrån behov kan även uppgifter inom projekt eller IT-förvaltning av administrativ karaktär tillkomma.
Arbetsuppgifter
Rollen innefattar att:
Stötta avdelningschef i planering och möteskoordinering
Delta på möten, koordinera dagordning, agenda, mötesbokningar och dokumentation
Stötta avdelningen med administrativa uppgifter, såsom planering och genomförande av möten och konferenser (inkl. Avdelningsmöten)
Stötta avdelningen med kommunikationsinsatser - agera Intranätsredaktör samt skribent för löpande internkommunikation koppat till avdelningens verksamhet
Stötta i upphandling och introduktion av konsulter inom avdelningen
Stötta i rekrytering och introduktion av nya medarbetare
Förvalta organisationsscheman, personallistor, m.m.
Sammanställa underlag inför presentationer eller möten
Agera sammanhållande/koordinerande för löpande verksamhetsrapportering.
Obligatoriska krav
Avslutad utbildning från ett högskoleförberedande gymnasieprogram
Minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha självständigt arbetat som administratör med innehåll av motsvarande omfattning och svårighetsgrad enligt arbetsuppgifterna i uppdragsspecifikationen.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med MS Office program som Excel, Word, Outlook och Powerpoint.
Mervärdeskrav
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med chefer och ledningsgrupper
Minst 1 års erfarenhet av att arbeta som administrativt stöd åt chefer
Utbildning eller minst 1 års arbetslivserfarenhet inom intern eller extern kommunikation
Utbildning eller minst 1 års arbetslivserfarenhet från elbranschen
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.