OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till att göra samhället strålsäkert?
Strålsäkerhetsmyndigheten arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning. Våra cirka 300 medarbetare har djupa och breda kunskaper inom strålskydd och kärnsäkerhet. Myndigheten arbetar aktivt med informationssäkerhet, säkerhetskultur och civilt försvar. Myndigheten har kontor i Katrineholm, Göteborg och Solna.
Avdelning Normering och Kunskapsutveckling har en central roll i att driva myndighetens policy-, regel- och kunskapsutveckling bland annat inom strålskydd, kärnsäkerhet och slutförvar.
I avdelningens uppdrag ingår:
• regel- och policyutveckling inom EU och internationellt
• regel- och policyutveckling nationellt
• verksamhet med forskningsfrågor
• utredningsunderlag samt stöd inom strålskydd, kärnsäkerhet och slutförvar
• strategisk och operativ kommunikation
Avdelningen finns representerad i Katrineholm och Solna och består för närvarande av drygt 80 medarbetare, sju enhetschefer och en avdelningschef. Nu behöver vi komplettera avdelningen med en eller flera avdelningsadministratörer. Tjänsten är placerad i avdelningsstaben.
Samhällsviktiga arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett samhällsviktigt arbete i en snabbt föränderlig värld där du i samråd med avdelningsledningen och kollegorna på avdelningen får vara med och
• utveckla och hantera administrativa rutiner på avdelningen
• stödja avdelningen i hanteringen av olika administrativa system
• ansvara för att arrangera större möten, seminarier och konferenser
• sköta avdelningens beställningar och bokningar
• under vissa typer av möten föra mötesanteckningar
• vara ett administrativt och operativt stöd till avdelningschef, avdelningsledningen och avdelningens medarbetare
Resor mellan kontoren kan förekomma.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som myndigheten bedömer relevant för tjänsten
• flerårig erfarenhet som administratör/assistent, företrädesvis inom offentlig sektor
• goda kunskaper och erfarenhet av arbete i Microsoft office-paketet
• god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av olika typer av administrativa system såsom exempelvis Public 360, Visma Proceedo eller andra likvärdiga system.
• erfarenhet av offentlig upphandling
• arbetat med projektadministration
• erfarenhet av webbpublicering
• god förmåga att uttrycka dig på engelska, i både tal och skrift
För att fungera bra i rollen som avdelningsadministratör behöver du
• ha mycket god samarbetsförmåga och förmåga att bidra till ett positivt resultat för avdelningen
• vara serviceinriktad
• vara strukturerad och noggrann
• vara initiativrik och ha förmåga att arbeta pådrivande
Vi förutsätter att du har en hög säkerhetsmedvetenhet och att du kan arbeta enligt myndighetens värdegrund, såväl som den statliga värdegrunden.
Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi tillämpar som regel sex månaders provanställning.
Du kan komma att krigsplaceras och ingå i myndighetens krisorganisation. Befattningen är säkerhetsklassad, vilket innebär säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilken genomförs innan beslut om anställning fattas. Svenskt medborgarskap krävs för tjänsten.
Vi erbjuder dig
Förtroende och utrymme att använda och utveckla din spetskompetens i komplexa frågor med långsiktig betydelse för människor, samhälle och miljö. Vi har ett stort internationellt nätverk och samarbetar med bland annat IAEA och OECD/NEA.
Hos oss har du flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans. För att du ska kunna ta ansvar för din hälsa erbjuder vi friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt subventionerad sjukvård och läkemedel.
Läs mer om våra villkor och förmåner
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta tf avdelningschef Per Seltborg, 072 181 16 84.
Fackliga företrädare är Karoline Gotlén, Saco-S, 08-799 43 61, och Michael Wallin, ST, 08-799 42 87.
Välkommen med din ansökan via vår hemsida senast den 27 december 2023.
I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan
Arbetsprov kan komma att tillämpas.
Du som söker tjänsten kan välja mellan att vara placerad i Solna eller i Katrineholm. Vänligen ange önskad placeringsort i ansökan.
Bra att veta
Se våra filmer där medarbetare berättar
Vår rekryteringsprocess
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.