OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Anser du sig själv vara en strukturerad och ansvarstagande ledare? Har du dessutom god erfarenhet från bilspedition? Nu har du möjligheten att få utveckla dina ledaregenskaper och få ta dig an fullt personalansvar för en grupp på totalt 15 personer. Vi söker nu en gruppledare för vår egna biltrafik ner mot bl.a England och Kontinenten.
Greencarrier Freight Services är ett speditionsföretag, numera en del av JAS Worldwide, som erbjuder smarta och hållbara logistiklösningar och supply chain management-tjänster. Från våra kontor i Norden och Baltikum, Polen och England erbjuder vi globala logistiklösningar.
I och med världens snabba förändringar så påverkar det även svenska företagens internationella handel. Händelser såsom Brexit, förändrade politiska lägen, införande av handelshinder i olika länder
runtom i världen samt digitaliseringen påverkar även hur man på ett kompetent sätt framöver måste hantera företagens tullfrågor.
Här blir du som ansvarig för biltrafiken en viktig byggsten till att vi fortsätter leverera hög kvalité och utvecklar våra logistiklösningar.
Ansvarsområden
Vår avdelning inom bilspedition växer och därför söker vi nu en ny avdelningsansvarig. Tjänsten innebär att du kommer vara ansvarig för avdelningen som sköter vår egna biltrafik ner till bl.a England, Turkiet och Kontinenten. Det innefattar fullt personalansvar för ett självgående och väl sammansvetsat team på 15 personer. Du ansvarar för att leda och utveckla dina medarbetare på ett positivt och drivande sätt samt deltar och utvecklar det dagliga operativa arbetet kring rutiner och upplägg.
Arbetsuppgifterna kommer även innebära att du ansvarar för:
Att arbeta kontinuerligt med mål och måluppföljning som verkar för att avdelningen uppfyller de ekonomiska målen
Hantering av transport- och speditionsuppdrag enligt kundavtal
Kostnadsuppföljningar
Fraktdebitering
Tullhantering
Förhandling med leverantörer
Hantering av offertförfrågningar, prissättning
Utveckla affärsmässiga relationer med kunderna
Kanske har du tidigare erfarenhet inom bilspedition och nu är redo för att ta dig an en ny utmaning som gruppledare?
Eller så har du tidigare haft en mer coachande roll och nu vill ta nästa steg mot att ha fullt personalansvar som innefattar löneansvar samt medarbetarsamtal?
Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter i ett företag med filosofin att vi skall trivas och ha roligt tillsammans.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har god kunskap om marknaderna och som vet vad som krävs för att vi ska kunna erbjuda våra kunder konkurrenskraftiga trafiklösningar.
För att lyckas och trivas i rollen krävs det att du:
Flerårig erfarenhet från bilspedition
Tidigare erfarenhet av arbets- eller personalledning alternativt projektledning
Datorvana med goda kunskaper i MS Office och anpassning till nya system
Du har god kommunikationsförmåga på svenska och engelska i både i tal och i skrift.
Det är även meriterande om du har:
Utbildning inom transport och logistik
Kunskaper och erfarenhet av verksamhetssystemet Cargowise
Erfarenhet från trafikledning
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och tror att du som person är ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du har ett ledarskap som genomsyras av positivitet och ett gott humör. Samt att du trivs och motiveras av att leda och utveckla andra.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-06. Ansök gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Greencarrier Freight Service och Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen var vänlig kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kristin Svensson, kristin.svensson@randstad.se
Om företaget
Greencarrier Freight Services is a freight forwarding company that offers smart and sustainable logistic solutions and supply chain management services. As part of JAS Worldwide, we have access to a network of over 280 offices in 49 countries, using all modes of transport including ocean, air, road, and rail solutions. As part of 6000 employees with a culture of respect, honesty, integrity, and diversity – People make the difference.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044