Avdelningsansvarig Marknad

Avdelningsansvarig Marknad

Arbetsbeskrivning

Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla – våra kunder, medarbetare och vårt företag. Med flöde som ledord i allt vi gör, både inom logistiken för våra kunder och en inkluderande arbetsplats för våra medarbetare. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel miljö, för att uppnå mål gemensamt. Vi söker nu en Avdelningsansvarig för vår avdelning som arbetar med befintliga kunder.

Profil
Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare som trivs i en bred roll med stort ansvar. På Dream kommer du att få vara med och utveckla processer såväl som medarbetare och företaget i stort.
För att lyckas i rollen är du initiativtagande, strukturerad, analytisk och du har ett stort intresse för att leda och utveckla andra människor. Du är en erfaren och trygg ledare med god förmåga att skapa förtroende och engagemang hos dina medarbetare. Vi ser även att du är lösningsfokuserad och att du värdesätter ett nära ledarskap med ditt team för att nå gemensamma mål.
Vi ser gärna att du har:
- Tidigare erfarenhet av ledande befattning och personalansvar
- Tidigare erfarenhet av logistik, lager, 3PL eller e-handel
- God kunskap om flöden inom logistik
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i såväl svenska som engelska


Dina arbetsuppgifter
Avdelningen som nu heter Marknadsavdelningen kommer inom kort byta namn för att än mer lägga fokus på våra kunder. Det är för denna avdelning som du kommer ha det yttersta ansvaret för.
I avdelningen ingår alla våra medarbetare som på något sätt har dialog med våra kunder, både på ett dagligt och operativt vis men även på ett mer strategiskt sätt. Du kommer ha ansvaret för cirka 20 medarbetare som har rollerna Key Account Managers, Account Managers och Kundsupportsmedarbetare.
Du kommer själv inte ha huvudansvar för några kunder men kommer vara delaktig i större beslut, vara med på strategiska direktiv och allmänt stötta dina medarbetare i deras arbete.
Ditt främsta fokus kommer att vara planering och ledning av avdelningen, men det är oerhört viktigt att du har en förståelse för vår verksamhet och dess flöden för att kunna optimera våra kunders affärer.


I rollen ingår även:
- Driva effektiviserings- och förbättringsarbete
- Uppföljning av KPI:er och mål
- Vara en brygga mellan våra kunders önskemål och vår produktion (COO)
- Engagera och motivera medarbetare
- Svara och rapportera direkt till vår VD

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde sker enligt överenskommelse, med önskvärt utgångsläge omgående. Tjänsten är stationerad i Habo på vårt huvudkontor men resor mellan våra siter kan förekomma.


Om DreamLogistics
DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag (3PL) vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder.
Vårt huvudkontor ligger i Habo där vi även har lager. Utöver det har vi även lager i Ängelholm och Borås samt kontor i Göteborg.


Intresserad av tjänsten?
Välkommen att skicka in din ansökan till jobbansokan@dreamlogistics.se och ange referens AVD21.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Larsson
036-3333444
VD Jonas Ahlgren

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamlogistics AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2021
  • Ansök senast: 20 augusti 2021

Besöksadress

Fanérgatan 14 B
Habo

Postadress

None
Jönköping, 55114

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024