OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är Dream, vi vill vara med och skapa framgång för alla - våra kunder, medarbetare och vårt företag. Hos oss är inspiration och glädje lika viktigt som hårt slit. Vi värdesätter att arbeta tillsammans i en flexibel och inkluderande miljö, för att uppnå mål gemensamt.
Vårt mål är att erbjuda den bästa e-fulfillmentlösningen för e-handlare. Detta gör vi genom ett egenutvecklat WMS, mycket kunskap och viljan att hela tiden utvecklas. Tillväxt är i vårt DNA och något vi lever med. Nu står vi inför nästa spännande resa då vi ska skala upp än mer. Sedan 2021 är vi en del av Bring vilket bäddar för stordåd.
Vi söker nu en Avdelningsansvarig för vår avdelning som arbetar med befintliga kunder.
Om tjänsten
Du kommer ha det yttersta ansvaret för vår Marknadsavdelning. I avdelningen ingår alla våra medarbetare som på något sätt har dialog med våra kunder, både på ett dagligt och operativt vis men även på ett mer strategiskt sätt. Du kommer ha ansvaret för cirka 15-20 medarbetare som har rollerna Key Account Managers, Account Managers och Kundsupportsmedarbetare.
Du kommer själv inte ha huvudansvar för några kunder men kommer vara delaktig i större beslut, vara med på strategiska direktiv och allmänt stötta dina medarbetare i deras arbete.
Ditt främsta fokus kommer att vara planering och ledning av avdelningen, men det är oerhört viktigt att du har en förståelse för vår verksamhet och dess flöden för att kunna optimera våra kunders affärer.
I rollen ingår även:
- Driva effektiviserings- och förbättringsarbete
- Uppföljning av KPI:er och mål
- Vara en brygga mellan våra kunders önskemål och vår produktion (COO)
- Engagera och motivera medarbetare
- Svara och rapportera direkt till vår VD
Om dig
Vi söker dig som är en trygg och erfaren ledare som trivs i en bred roll med stort ansvar. På Dream kommer du att få vara med och utveckla processer såväl som medarbetare och företaget i stort.
För att lyckas i rollen är du initiativtagande, strukturerad, analytisk och du har ett stort intresse för att leda och utveckla andra människor. Du är en erfaren och trygg ledare med god förmåga att skapa förtroende och engagemang hos dina medarbetare. Vi ser även att du är lösningsfokuserad och att du värdesätter ett nära ledarskap med ditt team för att nå gemensamma mål.
Vi ser gärna att du har:
- Tidigare erfarenhet av ledande befattning och personalansvar
- Tidigare erfarenhet av logistik, lager, 3PL eller e-handel
- God kunskap om flöden inom logistik
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet och är flytande i såväl svenska som engelska
Praktisk information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tjänsten är stationerad i Habo på vårt huvudkontor men resor mellan våra siter kan förekomma. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor kring tjänsten välkomnas till Julia Rudh, på mail julia@dreamlogistics.se. Sista ansökningsdag är 31 januari.
Välkommen in med din ansökan, vi ser fram emot att träffa just dig!