OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill leda och utveckla Lyft & Byggmaskiners el-avdelning.
Arbetsuppgifter
Som ansvarig för el-avdelningen har du det yttersta ansvaret för att säkerställa att avdelningen drivs på bästa sätt och att uppsatta mål nås. Du ansvarar för planering och ledning av avdelningen, både på ett övergripande plan och i den dagliga driften. I rollen har du arbetsmiljöansvar samt ekonomiskt ansvar för avdelningen. Du har även personalansvar för avdelningens medarbetare (för närvarande 7 stycken).
Andra arbetsuppgifter i rollen är att:
· Bistå våra säljare och depåchefer vid införsäljning av tillfällig el- och värmetjänster
· Tillse att verksamheten har ett avvägt sortiment av reservdelar, komponenter och installationsmaterial
· Hantera administrativa uppgifter i verksamhetens system
· Skapa tydliga prioriteringar och planeringar för avdelningen
· Driva effektiviserings- och förbättringsarbete
· Ha löpande dialog med kundens projektledare
· Tillsammans med ledningen ansvara för vårt egenkontrollsprogram för elinstallationsarbete
· Du kan också behöva rycka in och utföra en del praktiska arbetsuppgifter vid behov
Du kommer att utgå från Ängelholm där vi har merparten av vår el-avdelning. Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta dagtid. Tjänsten är tillsvidareanställning med inledande provanställning med start enligt överenskommelse.
Kvalifikationer
Vi förutsätter att du har en bakgrund som elektriker och sedan har vidareutbildat dig så att du har A-behörighet (hög- och lågspänning). Dvs att du är auktoriserad elinstallatör som omfattar alla elinstallationer då du kommer ansvara för de jobb som avdelningens elektriker gör (främst lågspänning men även högspänning kan förekomma). Har du erfarenhet från en ledande roll med personalansvar, budgetansvar och planeringsansvar sedan tidigare ses detta som meriterande. B-körkort är ett krav då dagsresor till kunder och våra depåer ingår in ditt arbete. Du behöver vara flytande i svenska både i tal och skrift samt ha förmåga att uttrycka dig på engelska. Vidare bör du även goda IT-kunskaper och vara en van användare av Office-programmen.
Du som passar som avdelningsansvarig hos oss är en beslutsam, strukturerad och resultatorienterad person. Du är van att driva projekt, är trygg i ditt ledarskap och har förmågan att som ledare ge rätt förutsättningar för ditt team och bidra till 100 % arbetsglädje. Bland dina styrkor är förmågan att prioritera och beredskapen att ta snabba beslut när situationen kräver det, alltid med fokus på kvalitet, miljö och säkerhet.
För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du trygg i dig själv och tydlig i din kommunikation. Du är strukturerad och har lätt för att sätta dig in i olika situationer som uppkommer. Vidare är du flexibel, van vid högt tempo, att ta egna initiativ och eget ansvar gällande både ditt arbete, kunder och verksamheten.
Värdesätter du ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ansvar, Kvalitet och Engagemang kan du vara den vi söker. Välkommen med din ansökan!
Vi utför löpande urval så skicka in din ansökan redan idag men senast den 17/1. Om du har frågor är du välkommen att kontakta HR-ansvarig Katarina Lindkvist på 076 000 19 58