Avdelningsassistent

Avdelningsassistent

Arbetsbeskrivning

Avdelningen EMT har i uppdrag att skapa Traton Modular System. Det betyder att motsvarigheten till Scanias modulsystem finns för alla Tratons varumärken.
Avdelningens består av fyra jämnstora sektioner och ca 260 medarbetare. Ansvarområdena består av provning, arkitektur, produktstruktur och produktplanering, och alla områden har i uppdrag att skapa globala team och arbetssätt för hela Traton baserat på Scanias arbetssätt och principer. Avdelningens funktioner innebär många tvärfunktionella kontakter och blir ofta spindel i nätet då vi utvecklar våra nya produkter.
Avdelningen är nyskapad och är i en spännande uppstartsfas, och vi söker dig som vi hjälpa till att skapa en kreativ och effektiv arbetsplats där vi tillsammans leder avdelningen mot framtida utmaningar.
Dina Arbetsuppgifter
Administrativt stöd till avdelningschefen och avdelningens ledningsgrupp
Sköta planering av återkommande aktiviteter och ledningsgruppens aktiviteter
Operativt stöd till avdelningens medarbetare och chefer, bl a gällande administration vid nyanställningar, IT-behörigheter, mötesbokningar, hantering av fakturor, koordinering av externa besök och hantering av resor
Vara drivande i förbättringsarbetet för att optimera våra administrativa arbetsprocesser, verktyg och systemstöd
Stötta i IT-relaterade uppgifter samt digitalisering av arbetsuppgifter för att effektivisera

Vad vi kan erbjuda dig
En dynamisk arbetsplats med varierade arbetsuppgifter
Ett bra assistentteam som stöttar varandra
Stort eget ansvar och utrymme att nyttja ditt engagemang och drivkraft
En arbetsplats där vi är måna om varandra och har en god laganda
Möjlighet till många internationella kontakter

Din profil
Vi tror att du är självständig, driven och proaktiv med sinne för struktur och ordning och ett stort hjärta för service och relationer. Du har bra kunskaper i MS Office, O365, SharePoint, Teams, är kommunikativ och uttrycker dig väl både på svenska och engelska. Du gillar effektivisering, är ansvarstagande och har tidigare erfarenhet av administration.
Scanias Förmåner
Scania erbjuder många möjligheter att utveckla din karriär både nationellt och internationellt. Den professionella utvecklingen av våra anställda är en prioritet för oss, så utbildning genom både interna och externa kurser uppmuntras och stöds. Utöver karriär- och utvecklingsmöjligheter kan vi erbjuda dig andra förmåner som gratis träning på Scanias eget hälsocenter Gröndal, samt friskvårdsbidrag. Du kommer också att erbjudas resultatbonus, tjänstepension, flexibla arbetstider när det passar arbetet, möjligheten att leasa en bil genom företaget och mycket mer. Scania organiserar också flera evenemang under året där familj och vänner alltid är välkomna. Om du bor i Stockholm erbjuder vi även en buss- service mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.
Din Ansökan
Din ansökan ska inkludera ett CV, samt kopior av relevanta examensbevis. Vänligen ansök så snart som möjligt men senast 13 december-2023. Pågående urval och intervjuer kommer att ske under ansökningsperioden, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi använder logik- och personlighetstester i vår urvalsprocess, och en bakgrundskontroll kan behöva genomföras för denna tjänst.
Kontakta gärna Magnus Pettersson (avdelningschef), 070-5682998, eller Minna Saarinen (nuvarande avdelningsassistent), 076-5166602, för mer info.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Randstad .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania CV AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2023
  • Ansök senast: 13 december 2023

Besöksadress

Nyköpingsvägen 33-41
None

Postadress

Nyköpingsvägen 33-41
SÖDERTÄLJE, 15187

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024