OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Qtyms erbjudande är brett men nischat, gränsöverskridande men personligt. Anledningen till det är att vi är nyfikna. På företag och på dig. Våra tjänster är indelade i verksamhetsområdena Bemanning, Rekrytering & HR-stöd, samt Studentkonsulter via vårt dotterbolag Apecs Studentkonsulter. Vi är ett värmländskt företag som startade i Karlstad 1990.
Läs mer om oss, www.qtym.se
Avdelningschef till Karlstad
Vår kund, som är ett stort välkänt bolag och en mycket fin arbetsgivare, söker nu en Avdelningschef till Karlstad. Uppdraget är initialt en interimslösning under 6 månader rekryteringsprocessen pågår. Det finns såklart möjligheter för interimslösningen att erhålla tjänsten permanent.
Vi ser gärna att du kan börja med kort varsel.
Tjänsten som Avdelningschef
I rollen som avdelningschef leder du ett team om 20 personer. Teamet består både av stationär personal och kollegor som är ute på fältet och jobbar. Du har även centrala stödfunktioner att tillgå från Stockholm. Utöver ditt team samarbetar ni också med underleverantörer. I rollen har du bland annat följande ansvarsområden:
• Leda och utveckla ditt team, både på individ- och gruppnivå
• Ekonomiskt, strategiskt och operativt ansvar för hela avdelningens verksamhet med säkerhet som högsta prioritet
• Planera, prioritera och följa upp verksamheten
• Personalansvar inkl. medarbetar- och lönesamtal
• Vara delaktig i upphandlingar och kalkylarbete, godkänna anbud och avtal enligt befogenhetsförteckning.
• Utveckling av befintliga och nya affärer.
• Arbetsmiljöansvar, ansvar för tillämpning av policys, miljö- och kvalitetssystem
I rollen ingår även kundkontakt och kontakt med nya potentiella kunder.
Vem är du?
I rollen vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper framförallt vad gäller ledarskap och intresse för människor. Din drivkraft är stark, du är affärsmässig och får saker att hända genom ditt goda omdöme vad gäller samarbete. Du har ett strukturerat arbetssätt som inger trygghet och tydlighet. Du har även förmågan att balansera utveckling av verksamhet, människor och affärer.
Dina medarbetare utgår från flera orter och det är därför viktigt att du har god kommunikativ förmåga och en naturlig känsla för delaktighet, även på distans. Som ledare är du lyhörd, uthållig och motiverande. Du kan engagera dina medarbetare såväl i medgång som motgång.
Kvalifikationer
• Akademisk examen inom relevant område eller motsvarande.
• En trygg ledare, med självinsikt
• Dokumenterad erfarenhet av att jobba i ledande befattningar med personalansvar
• Erfarenhet från Bygg och Anläggning, entreprenadbranschen eller elbranschen är meriterande, men viktigast är att du har ett intresse och vill lära och utvecklas.
• B-körkort är ett krav, eftersom resor ingår i tjänsten.
• Du talar och skriver både svenska och engelska
Tjänsten är stationerad i Karlstad, och resor i regionen förekommer. Under de första 6 månaderna blir du anställd av Qtym.
Tjänsten önskas tillsättas omgående, så dröj inte med din ansökan. Har du frågor om tjänsten så kontakta Erik Ramström.
0735-007 497, 054-14 18 00, erik.ramstrom@qtym.se. Ansöker gör du via formuläret nedan.