OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Socialnämnden ansvarar för äldreomsorg, omsorg för funktionshindrade, individ- och familjeomsorg, kommunal psykiatri samt hälso- och sjukvård.
Nämndens bruttobudget uppgår till ca 840 mkr och förvaltningen har ca 1200 anställda.
Socialförvaltningen befinner sig i ett spännande utvecklingsskede. Flera förändringar genomförs i organisationen i syfte att stärka och effektivisera verksamheterna. Utgångspunkten för förändringarna är att förvaltningen ska leva idén om en verksamhet som med öppenhet, respekt och ansvar arbetar för social trygghet och möjlighet till ett självständigt liv för de som bor och vistas i kommunen.
I administrativa avdelningen ingår förutom ekonomienhet även enhet för teknik och utveckling som har fokus på välfärdsteknologi, enhet för öppna verksamheter och enhet myndighet som ansvarar för bland annat alkoholtillstånd, bostadsanpassning samt beslut rörande bistånd inom äldreomsorg och LSS.
Förvaltningen söker nu en utvecklingsinriktad ledare som är villig att tillsammans med nyfikna, trevliga och förändringsbenägna kollegor förverkliga verksamhetsidén.
Arbetsuppgifter
Du kommer direkt underställd förvaltningschefen att självständigt ansvara för arbetet med förvaltningens budget, verksamhetsplan, uppföljning och bokslut med årsanalys. Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp och har därmed del i det samlade ansvaret för ledning och utveckling av socialtjänsten i Trelleborgs kommun.
Du har personal, ekonomi- och arbetsmiljöansvar och arbetsleder tre enhetschefer. Tillsammans med dessa tre verkar du för utvecklingen inom dessa verksamhetsområden.
Kvalifikationer
Du har högskoleexamen med ekonomisk inriktning och flerårig erfarenhet av ekonomiarbete samt gärna erfarenhet från politiskt styrd organisation. Tidigare ledarerfarenhet med personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar är ett krav.
Du har fallenhet för att se helheter med en blick för detaljer, har analytisk förmåga och är strukturerad och noggrann. Ett stort intresse för ekonomistyrning och ekonomiskt utvecklingsarbete med verksamhetsperspektiv är en förutsättning. Obehindrat hanterar du ekonomi- affärs- och verksamhetssystem. Du tillämpar ett mål- och resultatinriktat arbetssätt och är intresserad av att arbeta med såväl strategiska utvecklingsfrågor som vardaglig problemlösning
Du gillar att vara en lagspelare och ha kul på ditt arbete. Du är en idéspruta med stort intresse för tekniklösningar inom socialtjänstens samtliga verksamheter och en vilja att skapa en toppmodern socialtjänst med individens självständighet i centrum.
Kännetecknande för dig som person är att du är prestigelös och lyhörd samt att du kan se frågor ur olika perspektiv. Ditt ledarskap präglas av tydlighet, med en god förmåga att kommunicera skapar du en levande dialog kring vision och uppdrag i vilken alla kommer till tals. Du inspirerar dina medarbetare till kreativitet och utveckling.
Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare
Tillträde
Enligt överenskommelse
Kontakt
Annikki Tinmark, Socialförvaltningschef 0410-73 39 47
Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket
Sista ansökningsdag
2017-01-27 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Kontaktpersoner på detta företaget
Annikki Tinmark, Socialförvaltningschef
0410-73 39 47
Jenna Hedin
0410-73 34 84
Jennie Härstedt
0410-73 34 15
Svetlana Kocovska
0410-73 34 25