OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
Ärendehantering arbetar med LU-övergripande support- och ärendehanteringsprocesser, information och kvalitet samt innefattar även gruppen Televäxel & Servicedesk.
Vi erbjuder
Lunds universitet är en statlig myndighet vilket innebär att du får särskilda förmåner, generös semester och en förmånlig tjänstepension.
Som chef har du dessutom tillgång till särskilda utbildnings- och utvecklingsmöjligheter genom universitetets chefsplattform https://www.hr-webben.lu.se/
Arbetsuppgifter och ansvar
Uppdraget initialt är att utveckla och införa en ny process, nya arbetssätt och en utvärdering av stödsystem för universitetets ärendehantering. Att tillsammans med universitetsförvaltningens sektioner implementera “en väg in” till gemensamma förvaltningen och till fakulteternas IT-organisationer. Därefter ansvarar du för att driva och utveckla avdelningens arbete och tillsammans med LDCs övriga avdelningar, förvaltningens sektioner och andra intressenter säkra att universitetet har en verksamhetsdriven, säker och effektiv ärendehantering.
Som avdelningschef har du personal- och budgetansvar. Avdelningen består av 15 medarbetare inkl konsulter. Du rapporterar till IT-direktören och ingår i LDCs ledningsgrupp.
Övriga uppgifter i urval:
- Ansvar för IT-relaterad information på medarbetarwebb, IT-webb och supportsidor
- Representera LU i frågor kopplade till verksamhetsområdet.
- Projektledning för projekt inom verksamhetsområdet.
- Systemförvaltning för universitetets ärendehanteringssystem (f.nServiceNow)
Kvalifikationer
Krav för anställningen är:
- Bred kompetens kring projekt- och systemprocesser inom universitetssektorn.
- Dokumenterad chefs- och ledarerfarenhet, vilket inkluderar budget- och personalansvar.
- Erfarenhet av rekrytering.
- God kunskap om ärendehanteringsprocesser inom universitetssektorn.
- God kunskap om och förståelse för universitets alla verksamhetsdelar.
- Relevant universitets- eller högskoleutbildning.
- Förmåga och erfarenhet av att skapa en god arbetsmiljö.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är en van förändringsledare med strategiska förmågor. Att samarbeta och arbeta i grupp kommer naturligt för dig men du är också van vid att självständigt driva arbetet framåt. Du har ett strukturerat arbetssätt och kan prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt vis. Du är kommunikativ och lyhörd samt har förståelse för vikten av att ha en nära dialog med verksamhet och personal.
Meriterande för anställningen är:
- Kunskap om ITIL
- Kunskap om ServiceNow
Övrigt
Provanställning kan komma att tillämpas.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
LDC är Lunds universitets gemensamma IT-funktion och ska bidra till en hög kvalitet och effektivitet i universitetets digitalisering, genom att leverera tjänster inom drift och utveckling av applikationer och infrastruktur. Lunds universitet har en gemensam IT-organisation, LDC, och IT-organisationer på fakultets- och institutionsnivå som hanterar de mer verksamhetsnära IT-miljöerna. Vid LDC finns fyra operativa avdelningar och en stabsavdelning.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tayyebeh Larijani
+46462226303
Mikael Ivarsson
+46462221337
Tayyebeh Larijani
046-222 63 03
Tayyebeh Larijani
046-2226303