OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beställarenheten Socialförvaltningen har inrättat en ny beställaravdelning för att förstärka organisationens kompetens inför ökad andel externa utförare. Avdelningen uppgift är att beställa och följa upp socialtjänster för äldreomsorgen och omsorgen om funktionsnedsatta. I avdelningen ingår även enheten för biståndsbedömning samt utvecklingsledare. Arbetsuppgifter: Som avdelningschef för beställarenheten arbetar du med strategiska frågor genom att bedöma behovet av och planera för framtidens utbud av sociala tjänster. Du förhandlar och tecknar avtal med olika aktörer. Du har ansvaret för en stor del av förvaltningens budget då avdelningen köper verksamhet i egen regi och av externa utförare. I uppdraget ingår också att följa upp de verksamheter som utför tjänster åt beställaravdelningen. Du har även ett aktivt uppdrag i förvalningens ledningsgrupp där du företräder din avdelning liksom helheten i förvaltningen. Kvalifikationer: För att lyckas med uppdraget ska du ha en högskoleutbildning med för området lämplig inriktning. Kunskap om lagstiftning inom området är ett krav. Det är meriterande om du har arbetat inom socialtjänsten. Du ska ha flerårig erfarenhet från arbete i ledande befattning. Du är affärsmässig, har en analytisk förmåga och är strategisk.