OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.
Sammanfattning av tjänsten
Är du en analytisk och engagerad person som tycker om att motivera och inspirera andra? Drivs du av att arbeta mot högt uppsatta mål för att leverera framgångsrika resultat? I rollen som avdelningschef får du chans att axla ett stort ansvar på vårt fina lager i Rosersberg. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Din roll
Som avdelningschef har du fullt personalansvar där du leder dina 2-3 operativa chefer och arbetar aktivt med att utveckla och optimera den dagliga driften på vårt lager i Rosersberg. Du motiverar dina medarbetare och främjar ständig utveckling och du är en viktig del i att skapa en positiv stämning på jobbet. Tillsammans med dina operativa chefer ansvarar du också för rekrytering och introduktion av nya kollegor. Du har fullt resultatansvar, sätter upp utmanande mål och arbetar aktivt med att följa upp samt analysera avdelningens nyckeltal för att säkra att målen uppnås. En stor del av din roll innefattar även löpande processutveckling samt daglig hantering av olika lagersystem.
Din profil
Vi söker dig som har en avslutad akademisk utbildning, minst ett par års arbetslivserfarenhet och tidigare ledarerfarenhet. Det är även meriterande om du har arbetat inom lagerverksamhet. Som person och ledare är du ansvarstagande, har en hög ambitionsnivå och strävar ständigt efter att utveckla ditt ledarskap och dina medarbetare.
Du är förtroendeingivande, har en naturlig förmåga att bygga relationer och trivs som bäst när du får inspirera dina medarbetare till att överträffa både sina egna och dina förväntningar. I ditt arbetssätt är du lösningsorienterad, trygg i att fatta beslut och du har en mycket stark kommunikativ förmåga. Du trivs i en analytisk roll, att arbeta med stora datamängder och är en van Excel-användare. Du har goda svenskkunskaper i tal och skrift. Tyska- och/eller engelskkunskaper är meriterande.
Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Tjänstebil ingår i rollen.
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Bland våra förmåner hittar du allt från friskvårdsbidrag till medarbetarrabatt i våra butiker samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör även en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem.
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här:
* Gå in via länken ”Sök nu”
* Fyll i formuläret
Bifoga CV
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb006@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!