OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Tyréns arbetar vi med samhällsbyggnad med målet att skapa bättre förutsättningar för dagens och framtidens städer. Våra skickliga ingenjörer, arkitekter och samhällsplanerare gör skillnad varje dag, inom alla våra områden.
Vi är en nyfiken och engagerad arbetsplats där innovation och hållbarhet visar vägen. Vi tror på våra medarbetare och satsar stort på forskning och utveckling. Nu kan du vara med och påverka morgondagen. För att framtiden spelar roll.
Om tjänsten
Som avdelningschef för avdelningen el/tele kommer du att leda en grupp på ca 10 personer i Skellefteå med ambitionen att växa på fler orter inom regionen, främst längs kusten. Gruppen består av uppdragsansvariga och konstruktörer/projektörer. Du är den som står närmast dessa medarbetare och den som dagligen ska ge dem stöd i sin utveckling. Du har ansvaret för att affärsplan upprättas och följs, att avdelningen presterar det resultat som är förväntat samt att bemanningen inom avdelningen är adekvat för de uppdrag som ni arbetar med. I rollen ingår att arbeta en del av din tid i uppdrag.
Du kommer ha fullt personal- och resultatansvar och en mycket viktig roll vad gäller att leda och utveckla dina medarbetare samt verka för att bygga en stark lagkänsla.
I din roll ingår att:
• med engagemang och initiativ proaktivt bidra till att vi uppnår de gemensamma målen
• driva den kort- och långsiktiga utvecklingen av företagets affärer och interna arbetssätt
• leda och fördela arbetet genom att bemanna uppdragen på bästa sätt för kunden och Tyréns
• säkerställa att våra leveranser genomförs med förväntad kvalitetsnivå och inom budget
• aktivt delta i affärsområdets ledningsgrupp med frågor som driver hela affärsområdet framåt
• genom delegering och andra medel stimulera till ett förtroendefullt och kreativt arbetsklimat
• säkerställa tillgången på den kompetens som krävs för att nå våra mål
För närvarande sitter vi på Kanalgatan i Skellefteå men kommer efter nästa sommar att flytta till Hörnellgatan och få nya, fina och fräscha lokaler.
På Tyréns är ett gott samarbete nyckeln till framgång. Vi är måna om att det interna arbetsklimatet och medarbetaren alltid står i fokus. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsmiljö, attraktiva uppdrag och goda utvecklingsmöjligheter.
Är det här du?
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och gärna högskoleutbildning alternativt kan längre relevant arbetslivserfarenhet väga upp.
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har flera års erfarenhet av en arbetsledande roll med ett administrativt ansvar och erfarenhet från anbudsarbete. Du har ett förflutet från el-branschen, gärna som projektör, projektledare, uppdragsledare eller annan relevant roll.
För att lyckas i rollen är det en förutsättning att du har goda kunskaper i svenska och engelska.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Du är en affärsmässig ledare som har förmågan att på ett bra sätt delegera arbetsuppgifter samt se saker ur ett helhetsperspektiv. Du arbetar strukturerat, är noggrann, flexibel i ditt arbetssätt och är inte rädd för att fatta egna beslut i det dagliga arbetet. Du är bekväm i din ledarroll och drivs av att utveckla och effektivisera arbetet samtidigt som du sprider glädje och motivation.
Vill du veta mer?
Kontakta Mikael Magnusson, Affärschef Konstruktion & Installation, 010 452 26 48 alt mikael.magnusson@tyrens.se
Välkommen med din ansökan.
Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 3 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, England, Estland, Litauen, Polen och Bulgarien.
Tyréns är stiftelseägt och vår ägandeform gör det möjligt för oss att satsa målmedvetet på forskning och utveckling inom samhällsbyggnadsområdet. Vi drivs av nyfikenhet och har ett nära samarbete med universitet och högskolor.