Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och driva energieffektiviseringen inom fastighetsbranschen? Nu söker vi för TidX räkning en avdelningschef för energiförvaltning som ska vara med och driva och utveckla en helt ny avdelning. Har du gedigen erfarenhet av att arbeta med energifrågor inom fastighetsbranschen, brinner för affären och att skapa hållbara fastigheter, är det här en perfekt roll för dig.
Om rollen:
TidX jobbar med förvaltning, utveckling och drift av fastigheter. Grundidén är att erbjuda ett utbud av tjänster inom förvaltning, drift och skötsel av olika typer av fastigheter och skräddarsy lösningar efter kundens behov. TidX hanterar olika typer av fastigheter, både bostäder och kommersiella lokaler. Huvudkontoret är i Mölndal men fastigheterna finns över hela landet.
Som avdelningschef ska du arbeta med att starta upp och driva deras nya avdelning för energiförvaltning. Tanken är att avdelningen ska kunna erbjuda en ny typ av lösning, där TidX kan hjälpa till med allt ifrån energikartläggning och driftoptimeringar till kompletta energianalyser för alla typer av fastigheter.
Du kommer exempelvis att:
Starta upp, driva och vidareutveckla TidX avdelning för energiförvaltning.
Bistå med rådgivning och utbildning både internt och externt.
Marknadsföra TidX energitjänster.
Ta fram ramavtalshandlingar, upphandla och kravställa entreprenörer.
Projektleda miljöcertifiering av byggnader.
Hjälpa kollegor inom förvaltning och drift att energioptimera våra fastigheter.
Ovan arbetsuppgifter är ett axplock av vad man kan göra. Din uppgift är att att starta upp avdelningen vilket gör rollen väldigt flexibel och du har stor möjlighet att påverka den själv.
Vi söker dig som:
Har för tjänsten en relevant högskole- eller civilingenjörsexamen inom exempelvis samhällsbyggnadsteknik, byggingenjör eller motsvarande.
Har minst 3 års erfarenhet av kvalificerat arbete med energifrågor inom fastighetssektorn
Talar och skriver flytande svenska samt engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet.
Om du har arbetat i en affärsutvecklande roll innan är det meriterande
Vidare kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa in och trivas i rollen ser vi att du är självgående och kan ta stort ansvar för ditt arbete. Rollen kräver även hög social kompetens, att du trivs i en social miljö och har lätt för att kommunicera och anpassa din kommunikation efter mottagaren
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är en rekrytering där du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget. Friday ansvarar för rekryteringsprocessen och alla frågor hänvisas till Friday.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid.
Start: snarast med hänsyn till uppsägningstid.
Placering: Mölndal.
Rekryteringsansvarig: Gustav Widman, gustav.widman@friday.se
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?