OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av ett meningsfullt och utvecklande arbete i en spännande miljö där du är med och gör skillnad? Nu söker vi en avdelningschef för våra medicinska sekreterare och servicevärdar till akutkliniken i Växjö!
Akutkliniken kan kort sammanfattas som händelsernas centrum! Här är ingen dag den andra lik och du kommer mötas av en arbetsplats med puls, fart och fläkt och ett team av härliga kollegor som tillsammans möter de utmaningar vi står inför varje dag. I teamet möter du medarbetare i alla åldrar och med olika bakgrund vilket medför en stor variation i arbetet och en hög kompetens hos alla medarbetare som finns hos oss, oavsett yrkeskategori.
Våra servicevärdar har en viktig roll för kliniken och deras arbete leder till att vårdpersonalen får mer tid att arbeta patientnära. Deras arbetsuppgifter är många och varierande, det kan vara uppgifter som enklare städ i kök och personalrum, påfyllnad av material, tvätt, sophantering samt patientnära städ, service och matbeställningar samt patienttransporter.
Våra medicinska sekreterare är det administrativa stödet på kliniken. Inom akutkliniken har vi mycket stor variation av skrivning och sekreterarna har därmed en bred kunskap. Vi skriver diktat åt akutmottagningen i Växjö och Ljungby samt åt akutvårdsavdelningen, AVA. Under kvällstid och på helger skriver vi även inläggningar och akuta operationsberättelser åt ortoped-, kirurg-, kvinno-, barn- och ungdomskliniken.
Våra medarbetare är också delaktiga i att utveckla verksamheten och vi jobbar tillsammans med förbättringsarbeten. Här har du som avdelningschef en stor möjlighet att bidra i vårt fortsatta arbete!
ARBETSUPPGIFTER
Som avdelningschef har du har det övergripande ansvaret för verksamheten, vilket innefattar ekonomi, arbetsmiljö och personalansvar för 22 medarbetare. Teamet består av 13 medicinska sekreterare och 9 servicevärdar som arbetar på rotationsschema, vilket omfattar både dag, kväll och natt samt helgtjänstgöring. Verksamheten har många kontaktytor både inom och utanför kliniken, vilket ger möjligheter till varierade och utvecklande arbetsuppgifter för medarbetarna och dig som avdelningschef.
Dina arbetsuppgifter som avdelningschef är att leda och utveckla verksamheten och dess medarbetare mot uppsatta mål. För att använda våra resurser på bästa sätt behöver vi ständigt arbeta med att ställa om och förändra våra arbetssätt. En viktig del i uppdraget är att vara en positiv förebild i förbättringsarbeten och att motivera och engagera medarbetare i det arbetet.
Du är en förebild i det dagliga arbetet och främjar en kultur som stödjer Region Kronobergs värdegrund; respekt för människan. Du strävar efter ett kommunikativt ledarskap och är tillgänglig för dina medarbetare. Som avdelningschef kommer du även att ingå i akutklinikens ledningsgrupp, du rapporterar till verksamhetschefen
Vi erbjuder dig:
- En stor möjlighet att påverka, utveckla och driva verksamheten
- Interna chefsutbildningar
- Ett omfattande introduktionsprogram för dig som ny chef i Region Kronoberg
KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig som kan erbjuda ett motiverande och autentiskt ledarskap. För oss är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, eftersom arbetet innebär samarbete med alla övriga yrkeskategorier i vården och övriga kliniker. Som person är du strukturerad samtidigt som du kan anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjligheter i förändringar. I övrigt bör du vara bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av ledarskap och av arbete inom vård- och/eller servicesektorn. Det är också meriterande om du har erfarenhet från arbete på akutmottagning eller om du har arbetat som medicinsk sekreterare tidigare.
Rekryteringsprocessen:
Vi tillämpar personlighets- och problemlösningstest som underlag till urvalet, som tillsammans med CV avgör vilka som går vidare i processen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer planeras hållas under vecka 35.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Fackliga representanter (Nås via växel: 0470-58 80 00):
Kommunal: Susan Huynh
Vårdförbundet: Katalin Vorzsak
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.