OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen är inriktad i fyra verksamhetsområden, ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service och resurs.
I förvaltningen finns också myndighetsenheten och avdelningen för förvaltningens stab. Omsorgsförvaltningen har en budget på drygt 1 miljard kronor.
Det här erbjuder vi dig!
Arbetet som avdelningschef för staben är ett omfattande, utmanande och omväxlande arbete. Inom avdelningen pågår just nu en omorganisation i vilken bl a tillsättning av två enhetschefer ingår. Det pågår också ett spännande utvecklings- och förbättringsarbete inom en rad områden inom förvaltningen och som avdelningschef blir Du en viktig nyckelperson i det fortsatta arbetet. Tillsammans ansvarar vi för att erbjuda medborgarna en vård- och omsorgsverksamhet av god kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Vi vill att våra medarbetare trivs och kan utvecklas och värderar ledarskapet högt.
Du har ledningsansvaret för följande enheter: ekonomi, avgifter, system- och teknik, personal, utveckling och kvalitet. Arbetsuppgifterna som avdelningschef är av både strategisk och operativ karaktär. Du förväntas leda arbetet med att säkerställa en effektiv serviceorganisation inom förvaltningen, och i samverkan med övriga förvaltningar, med målsättningen att kärnverksamheten ska kunna fokusera på huvuduppdraget.
Du ingår i förvaltningschefens ledningsgrupp.
Vem är du?
Du som söker har en kandidatexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Bred kompetens och erfarenheter av likvärdiga uppdrag är en stor fördel. Tidigare erfarenhet som chef är en förutsättning.
Som ledare för förvaltningens viktiga stödfunktioner måste Du vara lyhörd för kärnverksamhetens behov av stöd och service. Förmåga att strukturera och organisera arbetet på ett effektivt sätt utifrån ett helhetstänkande och ett strategiskt förhållningssätt. Förmåga att bedöma och säkerställa att medarbetarna på avdelningen har rätt kompetens. God samarbetsförmåga då tjänsten innebär kontakter inom såväl som utanför förvaltningen.
Tjänsten ställer krav på pedagogisk och kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt. Utvecklingsorienterad med förmåga att hitta nya lösningar och drivs av att förbättra processer och vågar ifrågasätta befintliga arbetssätt. Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation inom kommunal vård- och omsorgsverksamhet är ett krav.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobba-hos-oss/medarbetar--och-ledarpolicy.html
Övrigt
Körkort klass B krävs.
Om oss
Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Cederberg, enhetschef
0523-66 43 26, 076-764 07 20
Marie Larsson, undersköterska på Lusthuset
0523-66 44 21
Kommunals expedition
0523-311 12
NIna Roos, förvaltningschef
0727021980
Vision, Ewa Ericsson
0523-66 45 52
Jusek, Christina Langner
0523-66 46 90
Monica Johansson, Avdelningschef IFO
monica.johansson3@skara.se
Helena Axén, Enhetschef
0520-49 52 85
Maria Nysten, Enhetschef
0520-49 54 26
Eva Lidman, Enhetschef
0520-49 58 44