OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
Är du intresserad av att leda och utveckla vår gynekologiska öppenvårdsmottagning tillsammans med våra kompetenta, kunniga och trygga medarbetare? Verksamheten är välfungerade och präglas av stor arbetsglädje där våra välutvecklade processer stödjer oss i att göra ett bra jobb.
Vi är ett härligt självgående gäng som består av undersköterskor, sjuksköterskor,
barnmorskor, medicinska sekreterare och läkare som tillsammans besitter värdefull kompetens och som utvecklas i sina professioner. Uppdraget innebär att du ser till att verksamheten fungerar och omfattar personal-, ekonomi och arbetsmiljöansvar för mottagningen. Du ingår i klinikens ledningsgrupp, har nära samarbete med klinikens verksamhetschef och dina avdelningschefskollegor. I uppdraget är det särskilt viktigt att värna om och skapa förutsättningar för samarbete mellan avdelningar och professioner på den egna kliniken liksom utveckling av medarbetarnas kompetens, skapa trygghet och medverka till en god arbetsmiljö. Du samverkar med sjukhusets övriga kliniker utifrån behov. Chefskapet är tidsbegränsat och vi erbjuder tillsvidareanställning i organisationen utifrån din grundprofession. I Region Kalmar län arbetar vi med utvecklande ledarskapet: https://www.regionkalmar.se/jobba-hos-oss/dina-mojligheter/chefer/
Vi söker
Vi söker dig som tillsammans med oss vill driva och utveckla verksamheten för patienternas och verksamhetens bästa på ett kreativt och strukturerat sätt. Vi tror på ett tydligt och utvecklingsinriktat ledarskap där samarbete och goda relationer angeläget för att lyckas i uppdraget. Som ledare är du trygg och tar ansvarar för att stödja på det sätt som behövs för att gruppen ska prestera och du ser till verksamhetens bästa både på kort och lång sikt i dina beslut. Det är positivt om du har tidigare chefserfarenhet samt arbetat med kvalitetsutveckling. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift, körkort är önskvärt. Det är meriterande om du deltagit regionens trainee program.
Vi är nyfikna på dig - varmt välkommen med din ansökan till oss!
Vår arbetsplats
Kvinnokliniken i Västervik och Mödrahälsovården i norra Kalmar län verkar genom att bedriva en
välfungerande hälso- och sjukvård inom kvinnosjukvård, mödrahälsovård och förlossning. Kliniken
omfattar gynekologisk mottagning med dagvård samt operations-och förlossningsavdelning.
Vårdavdelning omfattar BB och gynekologisk slutenvård som omfattar 15 platser. Våra styrkor beskrivs i form av lojalitet och flexibilitet med stort lösningsfokus. Vi har roligt tillsammans, vi är stolta och upplever arbetet som både utvecklande och meningsfullt. "Hos oss är vi omtänksamma om varandra och fokuserar på patientens och dess anhörigas bästa!"
I denna rekrytering tillämpar vi tester i vårt urval såsom problemlösnings- och personlighetstest som mäter arbetsprestation och beteenden i arbetslivet.
Vi är en del av Västerviks sjukhus, som är ett akutsjukhus med förlossningsvård och BB. På sjukhuset jobbar 1 500 medarbetare, vars ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. De senaste åren har vi varit mellan etta och trea i listan över ”Sveriges bästa mellanstora sjukhus” och vi kommer alltid högt i AT-läkarnas ranking. Sjukhuset ligger nära Västerviks centrum och skärgård.
Sjukhuset är en del av Region Kalmar län. Tillsammans jobbar vi och våra 7 000 kollegor för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.